مدیر حج و زیارت گلستان: پیکر ۵ شهید منا بازنگشت/ ۲۸۵۳ زائر گلستانی سال آینده به حج مشرف می شوند
مدير حج و زيارت گلستان: پيکر ۵ شهيد منا بازنگشت/ ۲۸۵۳ زائر گلستاني سال آينده به حج مشرف مي شوند

مدیر حج و زیارت گلستان: پیکر ۵ شهید منا بازنگشت/ ۲۸۵۳ زائر گلستانی سال آینده به حج مشرف می شوند

ميرقاسم پور گفت: 49 نفر از استان گلستان در سال ۹۴ در حادثه به شهادت رسيدند و پيکر پنج نفر از اين عزيزان در مکه باقي مانده است.
شناسه خبر : 13892 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ؛ «سید علی میرقاسم پور» گفت: در حادثه تلخ منا که در سال 94 رقم خورد 13 کاروان به ظرفیت یک هزار و 300 نفر به مکه مکرمه مشرف شدند که 49 نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان ادامه داد: 26 نفر مرد و 23 نفر زن از استان گلستان در مکه مکرم در سال 94 به شهادت رسیدند و پیکر پنج نفر از این عزیزان در مکه مکرمه و منا باقی مانده است.

 

میرقاسم پور بیان کرد: پس از این حادثه با پیگیری مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری برای حفظ کرامت زائران خدا سفر حج در سال 95 برگزار نشد.

 

وی افزود: در سال 96 اعزام حجاج ایرانی از سر گرفته شد و در تفاهم نامه ای که با مسئولان حج و زیارت عربستان داشتیم به موضوع کرامت و حفاظت از زائران و حجاج ایرانی تاکید شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: امسال با توجه شیوع ویروس کرونا و اپیدمی این ویروس حج امسال بعد از 80 سال لغو شده است و ما قبل آن سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را داشته است که حج را به نحو احسن برگزار کند.

 

میرقاسم پور ابراز داشت: با تدابیر بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت بنا شد که زائران با این ترکیب و با قیمت هزینه سفری که پرداخت کردند در سال آینده مشرف شوند.

 

وی یادآور شد: امسال بنا بود 21 کاروان با دو هزار  و 835 نفر که شامل 15 کاروان اهل سنت و 6 کاروان شیعه است به مکه مکرمه مشرف شوند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: آن چیزی که ریاست سازمان حج و زیارت به همراه بعثه پیگیر هستند حق و حقوق خانواده شهدا منا است.

 

میرقاسم پور بیان کرد: در این راستا از سوی وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت پیگیری انجام می شود تا ان شاءلله به نتیجه نهایی برسد و تا این لحظه وزارت حج عربستان زیر بار نرفته است و ایران یکی از کشورهایی است که به شدت این مسئله را به صورت حقوقی پیگیری می کند.