ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) استان گلستان/اعلام برگزیدگان مسابقه «من کالای ایرانی می‌خرم»
ترويج فرهنگ استفاده از کالاي ايراني به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) استان گلستان/اعلام برگزيدگان مسابقه «من کالاي ايراني مي‌خرم»

ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) استان گلستان/اعلام برگزیدگان مسابقه «من کالای ایرانی می‌خرم»

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنر مساجد استان گلستان در راستاي ترويج استفاده از کالاي ايراني، مسابقه‌اي با عنوان « من کالاي ايراني مي‌خرم» برگزار کرد که به تازگي برگزيدگان اين مسابقه اعلام شدند.
شناسه خبر : 14337 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۳۴

«مهدی بیکی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان گلستان، با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از ضروریات کارهای فرهنگی امروز است،  گفت: کشور ما در برهه ای از موقعیت حساس قرار دارد که از هر سو مورد تهدید دشمنان خارجی است ، در این میان فشار اقتصادی به عنوان یکی از قوی ترین سلاح هایی است که آنها در این تهاجم نا برابر در حال استفاده هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: وظیفه دستگاه های فرهنگی در این مراحل حساس این است که با برنامه ریزی مدون و فراگیری پازل مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تکمیل کنند و به نوعی سهم خودشان را در این مبارزه خوب ایفا کنند.

 

وی تصریح کرد: تبلیغات، القا و ترویج مذاکرات مبارزه با قاچاق کالا و ارز می تواند یک گفتمان غالب در بین مردم ایجاد کند و فرهنگ زشت قاچاق و فرهنگ بد خرید کالای قاچاق را برای مردم تبیین و روشن کند.

 

بیکی ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی، برنامه ریزی برای مخاطبان نوجوانان و جوان است که پیامدهای بد خرید کالای قاچاق را برای آنها روشنگری کنند.

 

وی گفت: در این راستا ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان به منظور فرهنگ‌سازی در مقابله با قاچاق کالا و ارز فراخوانی را در بستر فضای مجازی فراهم کرد تا اعضای کانون های فرهنگی و هنری بتوانند پیام ها و جملات فاخر خود را در راستای حمایت از خرید کالای ایرانی ابراز کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: بیش از 130 عضو کانون فرهنگی هنری در این مسابقه شرکت کردند که آثار قابل توجهی تولید شد.

 

وی افزود: این آثاراز سوی شش داور بررسی و در نهایت 20 اثر از بین آنها انتخاب شد که به رسم یادبود به آنها هدایایی تقدیم می شود.

 

بیکی در ادامه هدف از برگزاری این مسابقه را فرهنگ‌سازی بین جوانان و نوجوانان جهت حمایت از خرید کالای ایرانی و جمع آوری جملات فاخر جهت بهره برداری در تبلیغات محیطی و رسانه ای برشمرد.

 

وی با اشاره به اسامی برگزیدگان، گفت: مهدی طالبی، کانون والفجر، علیرضا میرزایی، محمد طالبی، هانیه سادات فهیم علوی، زهرا طالبی، نیکا کشیری، مریم سادات حسینی، فاطمه نظری، سید محمدطاها هاشمی، فاطمه نظری، محمدامین بیکی، میلیاد سالاریان، سیدعلی هاشمی، حامد ده مرده، محبوبه جهان تیغ، سینا شیرمحمدلی، محدثه جهان تیغ فر، سیدمهدی حسینی و یاسمن رخشانی از برگزیدگان این مسابقه هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: این مسابقه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان برگزار شد.