تقدیر از خانواده شهیدان محمد مهدی و حیدر ساورسفلی در دهمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم استان گلستان
تقدير از خانواده شهيدان محمد مهدي و حيدر ساورسفلي در دهمين هفته از سه‌شنبه‌هاي تکريم استان گلستان

تقدیر از خانواده شهیدان محمد مهدی و حیدر ساورسفلی در دهمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم استان گلستان

همزمان با برگزاري دهمين هفته از طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم، خانواده شهيدان حيدر و مهدي ساورسفلي در استان گلستان تجليل شدند.
شناسه خبر : 15660 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در دهمین هفته از طرح «سه شنبه های تکریم» این هفته به سراغ خانواده دو شهید در غرب استان گلستان رفت.

 

شهید حیدر و شهید مهدی ساورسفلی، شهدایی از روستای النگ، روستایی که با تقدیم 25 شهید یکی از روستاهای پیشتاز در خط مقدم انقلاب و مبارزات جنگ تحمیلی بود، روستایی که زادگاه حضرت آیت الله علوی گرگانی است و مردم متدین و انقلابی دارد.

 

در این دیدار که با حضور برخی از مسئولان، خانواده شهدا و امام جماعت روستا برگزار شد، یک مجلس بی تکلف و صمیمی بود. مادر شهیدان به رحمت خدا رفته بود و پدر شهیدان پیرمردی نجیب و بی ریا بود که هیچ گونه رنگ منیت و کبر در چهره او مشاهده نمی شد و سیمایی ساده، صمیمی و عزتمندانه داشت.

 

با تقدیم دو شهید در خانه ای محقر و بی ریا زندگی می کرد، این مسئله نشان می دهد که خانواده شهدا، شهدای خودشان را با اخلاص تقدیم اسلام و وطن خویش کرده اند.

 

شهید مهدی ساورسفلی که صاحب زن و فرزند نیز بود در سال 59 در منطقه سوسنگرد به درجه رفیع شهادت نائل شد و شهید حیدر ساورسفلی که خلبان شایسته ای بود در سال 65 در منطقه مسجد سلیمان بر اثر بمباران دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

 

در این مراسم، پس از قرائت قرآن، امام جماعت مسجد سخنان کوتاهی در وصف شهید و ترویج فرهنگ شهادت بیان کردند.

 

برادران شهید نیز از وضعیت زندگی خود و پدرشان مسائلی را نقل کردند.

 

پدر شهیدان حیدر و مهدی در جملات کوتاه اما ضمیمی ضمن خوش آمدگویی، از نحوه شهادت فرزندانش تعریف کرد و شهادت آنها را عطیه الهی می دانست.

 

در پایان این دیدار با اهدای یک جلد قرآن کریم و لوح تقدیر از پدر شهیدان و خانواده ایشان تقدیر شد.