دعوت هنرمند پیشکسوت هنرهای نمایشی برای شرکت هنرمندان در جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد»
دعوت هنرمند پيشکسوت هنرهاي نمايشي براي شرکت هنرمندان در جشنواره فيلم کوتاه «طنين مسجد»

دعوت هنرمند پیشکسوت هنرهای نمایشی برای شرکت هنرمندان در جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد»

نظري از هنرمندان و انديشمندان فيلمساز خواست تا با همراهي و همدلي با عوامل چهارمين جشنواره فيلم کوتاه «طنين مسجد»، با توليد آثار ارزشمند خود، سطح فرهنگي جشنواره را افزايش دهند.
شناسه خبر : 20329 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ؛ «الله قلی نظری»، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در راستای برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» گفت : در مسیر توسعه فکر و اندیشه همیشه عده ای از مجموعه انسان های فرهیخته، حس مسئولیت در راستای صیانت از مقوله فرهنگ را داشته و جهت پاسداری از ارزش ها، از تمامیت وجود خود مایه می گذارند تا تلاطم روح و روان خود را آرام کنند.

 

وی افزود: جمعی از جوانان عاشق در سال های پس از جنگ، تکلیف اجتماعی و ملی و دینی خود را در این دیدند که طریق ارزشمند رهیافتگان به جنت الهی را با رویکرد فرهنگ و هنر پیگیر شوند و ادای دین کنند.

 

نظری خاطرنشان کرد: این جوانان دنیای تصویر را گزینش کرده و سینما را به عنوان رسانه ای که می تواند مبلّغ اندیشه های آنان باشد را پیشه خود قرار داده و با اعتقاد به اثربخشی آن، عزم خود را جزم و با افق های روشن و انگیزه های قدرتمند اقدام به برگزاری جشنواره فیلم «طنین مسجد» کردند.

 

وی با اشاره به اینکه این جوانان علاقمند با همه مرارت ها و سختی ها، نخستین حرکت خود را در کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزّمان (عج) کوی شهید مطهری گرگان آغاز کردند، گفت: اکنون این نهال نو رس چهارساله شده و برای سومین سال در فرمت ملی در شرف برگزاری است.

 

این هنرمند پیشکسوت عرصه نمایش اظهارداشت: آنچه که میل این فرهیختگان بی ادعا و پر تلاش فرهنگ مدار را در این مسیر افزون می کند، استقبال اهالی سینما و فیلمسازان جوان و ایده پرداز کشورمان هست که انگیزه این دوستان را تقویت می کند.

 

وی از هنرمندان و اندیشمندان فیلم ساز خواست تا با همراهی و همدلی با عوامل جشنواره فیلم کوتاه طنین، با تولید آثار ارزشمند خود و حضور در این جشنواره، خود را صاحب و مالک معنوی آن بدانند و سطح فرهنگی جشنواره را افزایش دهند.

 

نظری اظهارامیدواری کرد: با حضور سبز اهل هنر و سینما پیشگان کشور در استان همیشه خرّم گلستان شاهد برگزاری هر چه بهتر این جشنواره باشیم.

 

**چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد با موضوع «سبک زندگی اسلامی – ایرانی» از سوی کانون فرهنگی طنین مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) کوی شهید مطهری گرگان تحت نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان و با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

بهره گیری از ابزار هنر در جهت ترویج و گسترش مفاهیم سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، جهت دهی گرایش های هنری در حوزه فیلم ، به سمت تولید آثار با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ورود اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به حوزه فیلم و استفاده بیشتر از قابلیت های آن، بسط و گسترش حوزه فیلم سازی از طریق تربیت و آموزش هنرمندان متعهد و تولید و خلق آثارهنری دینی و حرکت به سمت کارآفرینی هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اهداف اصلی این جشنواره است.

 

رفتارهای اجتماعی، حقوق همسایه، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تحریم ربا، کسب حلال، علم اندوزی، کتاب، نذر فرهنگی، سحر خیزی، تکریم والدین، ازدواج آسان، پوشش اسلامی-ایرانی، قناعت، ساده زیستی، صرفه جویی، معماری اسلامی-ایرانی، خانواده سالم، کار و تلاش، مسجد، نیایش، جهاد، نماز، انقلاب اسلامی، وحدت، قهرمان زندگی من، مدافعان سلامت و غیره ازعناوین مرتبط با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی جشنواره است.

 

موضوع بخش ویژه روستایی این جشنواره نیز شامل؛ روستا و زندگی روستایی می شود.

 

بخش های رقابتی جشنواره شامل؛ بخش اصلی در قالب فیلم کوتاه داستانی، بخش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب فیلم کوتاه داستانی، فیلم نامه کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، پویانمایی و نماهنگ و بخش روستایی شامل؛ فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، فیلمنامه و تحقیق و پژوهش است.

 

زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره از (6 آذر) آغاز شده و تا (25 بهمن) ادامه دارد.