جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد کارکردهای مسجد را احیا کند
جشنواره فيلم کوتاه طنين مسجد کارکردهاي مسجد را احيا کند
مدیرکل صدا و سیمای گلستان:

جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد کارکردهای مسجد را احیا کند

منتظرحجت گفت: از بدو اسلام کارکردهاي متنوعي در مسجد وجود داشت و جشنواره فيلم کوتاه طنين مسجد بايد کارکردهاي مسجد را احياء کند.
شناسه خبر : 21045 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «محمد منتظرحجت» صبح (پنجشنبه 27 آذر) در دیدار با دست اندرکاران جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: در راستای حمایت از جشنوراه طنین این آمادگی از سوی صدا و سیمای استان گلستان برای پوشش خبری این جشنواره در استان گلستان وجود دارد.

 

مدیرکل صدا و سیمای گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح ملی در استان برگزار می شود برای آنکه در رسانه ملی نیز به آن پرداخته شود نیاز است از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مکاتبه ای با مجموعه سازمان صدا و سیما اتفاق بیفتد.

 

منتظرحجت به اهمیت جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد اشاره کرد و گفت: نباید تنها فراخوان این جشنواره به صورت کشوری در نظر گرفته شود و باید از ظرفیت ملی برای برگزاری این جشنواره استفاده کنیم.

 

وی بیان کرد: حضور افراد و چهره های سینمایی در این جشنواره می تواند به گسترش جایگاه این جشنواره کمک کند.

 

مدیرکل صدا و سیمای گلستان تأکید کرد: مسجد پایگاه فعالیت های ارزشی است و در دل هر مسجد علاوه بر کانون فرهنگی و هنری مساجد یک پایگاه بسیج وجود دارد و می توانیم از ظرفیت سپاه برای بیان ارزش های مساجد مثل جشنواره عمار به کارگیری کرد.

 

منتظر حجت افزود: مساجد از صدر اسلام تاکنون رفته رفته از کارکرد خود دور شده و تنها فعالیت مسجد به برگزاری یک مراسم خلاصه شده است.

 

وی بیان کرد: این در حالی است که در طول اسلام مسجد کارکردهای متنوعی داشته است و می توانیم از ظرفیت این جشنواره برای احیاء و ترویج این کارکردها استفاده کنیم.