لزوم ارتباط پیوسته فیلم‌سازان مسجدی و دبیرخانه جشنواره فیلم طنین/تاکید بر تشکیل اتاق فکر
لزوم ارتباط پيوسته فيلم‌سازان مسجدي و دبيرخانه جشنواره فيلم طنين/تاکيد بر تشکيل اتاق فکر
بازیگر سینما و تلویزیون:

لزوم ارتباط پیوسته فیلم‌سازان مسجدی و دبیرخانه جشنواره فیلم طنین/تاکید بر تشکیل اتاق فکر

قائميان گفت: بايد بين بچه هاي فيلمساز مسجدي و دبيرخانه جشنواره فيلم کوتاه طنين ارتباط پيوسته وجود داشته باشد.
شناسه خبر : 21846 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۰

«فرهاد قائمیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان گلستان، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، گفت: با توجه به حضورم در دور سوم جشنواره به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره، شاهد آثار برجسته و خوبی از فیلمسازان بچه های مسجدی بودم.

 

این کارگردان افزود: در بعضی موارد شاهد ارایه آثاری بودم که نیاز به راهنمایی و مشاوره برای بهتر  دیده شدن در سایر جشنواره ها و در رقابت با آثار دیگر فیلمسازان داشت، که این مساله نشان دهنده نیاز به ارتباط پیوسته در طول سال بین بچه های فیلمساز مسجدی و دبیرخانه جشنواره دیده می شود تا ضمن برگزاری کارگاه های آموزشی برای علاقمندان، ارتباط بین کارشناسان و بچه ها برای بهبود و پیشبرد نگاه علمی و آکادمیک در آثار تولید شده توسط بچه های مسجدی وجود داشته باشد تا ضمن افزایش کمی آثار شاهد افزایش کیفی آثار هم باشیم.

 

قائمیان گفت: اطلاع رسانی مداوم در طول سال از سوی دبیرخانه جشنواره و ارتباط با علاقمندان و هنرمندان مسجدی و غیر مسجدی از موارد مورد انتظار است تا از این پتانسیل هم برای آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی و هم از نظر مشارکت آثار تولید شده در جشنواره شاهد باشیم.

 

داور سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد، وجود ستاد یا اتاق فکر با برنامه های مشخص به خصوص در فضای مجازی در کانون های مساجد را موجب شناسایی نیروهای خوب و پای ثابت برای جشنواره دانست و گفت: این اقدام راه ارتباطی بین شهرستان ها با مرکز را راحتر و بیشتر از قبل برقرار می کند و سبب شناخته شدن بیشتر توانایی های بچه های فیلمساز مسجدی می شود.

 

این بازیگر اظهارامیدواری کرد: با برنامه ریزی های دقیق و تخصصی و حمایت از تولیدات کانون ها شاهد حضور کارهای بیشتر و با کیفیت تر باشیم.

 

گفتنی است چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد با موضوع «سبک زندگی اسلامی – ایرانی» در قالب طرح «ایران قوی» از سوی کانون فرهنگی طنین مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) کوی شهید مطهری گرگان تحت نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان و با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

این گزارش می افزاید: بهره گیری از ابزار هنر در جهت ترویج و گسترش مفاهیم سبک زندگی اسلامی- ایرانی در جامعه، جهت دهی گرایش های هنری در حوزه فیلم ، به سمت تولید آثار با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی، ورود اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به حوزه فیلم و استفاده بیشتر از قابلیت های آن، بسط و گسترش حوزه فیلم سازی از طریق تربیت و آموزش هنرمندان متعهد و تولید و خلق آثارهنری دینی و حرکت به سمت کارآفرینی هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور اهداف اصلی این جشنواره است.

 

رفتارهای اجتماعی، حقوق همسایه، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی، تحریم ربا، کسب حلال، علم اندوزی، کتاب، نذر فرهنگی، سحر خیزی، تکریم والدین، ازدواج آسان، پوشش اسلامی-ایرانی، قناعت، ساده زیستی، صرفه جویی، معماری اسلامی-ایرانی، خانواده سالم، کار و تلاش، مسجد، نیایش، جهاد، نماز، انقلاب اسلامی، وحدت، قهرمان زندگی من، مدافعان سلامت و...عناوین مرتبط با موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی این جشنواره را تشکیل می دهد.

 

همچنین موضوع بخش ویژه روستایی این جشنواره نیز شامل؛ روستا و زندگی روستایی می شود؛ ضمن اینکه بخش های رقابتی جشنواره شامل؛ بخش اصلی در قالب فیلم کوتاه داستانی، بخش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب فیلم کوتاه داستانی، فیلم نامه کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، پویانمایی و نماهنگ و بخش روستایی شامل؛ فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، فیلمنامه و تحقیق و پژوهش است.