جشنواره طنین زمینه ساز تحول هنری در فعالیت کانون های مساجد
جشنواره طنين زمينه ساز تحول هنري در فعاليت کانون هاي مساجد
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد

جشنواره طنین زمینه ساز تحول هنری در فعالیت کانون های مساجد

منتظري گفت: جشنواره فيلم کوتاه طنين مسجد زمينه ساز تحول هنري در فعاليت کانون هاي مساجد است.
شناسه خبر : 23457 تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان  ؛«غلامرضا منتظری» گفت: در عصر کنونی یکی از موثرترین روش های انتقال پیام انقلاب اسلامی انتقال فرهنگ شهدا، استقامت و ایثارگری با استفاده از توان و ظرفیت هنرمندان کشور است.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آثار هنری تاثیرگذاری فراوانی دارد و تاریخی که با هنر آمیخته نشود در تاریخ مانا نمی ماند.

 

منتظری یادآور شد: هر یک از آثار هنری و فرهنگی جایگاه خاص خود را دارد اما فیلم به عنوان هنر هفتم و تاثیر سمعی و بصری خود به مخاطب بیشتر اثر می گذارد.

 

وی گفت: رخدادها و جشن های مختلفی در کشور در حوزه فیلم شاهد هستیم و اخیرا با توجه به نقش کم نظیر مساجد شاهد برگزاری جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد هستیم.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسجد به عنوان نخستین دانشگاه عمومی مسلمانان محسوب می شود، افزود: در عصر حاضر باید از ظرفیت مسجد و چهره های دینی و ارزشی که در پرورش مسجد نقش دارند بهره ببریم.

 

منتظری تاکید کرد: با جشنواره طنین نقش مسجد در حوزه فیلم سازی احیاء شده است و جشنواره فیلم کوتاه طنین حرکت ارزشمندی است که تاکنون در ایران اسلامی درخشش خوبی داشته است و برای اینکه ادامه پیدا کند نیاز به حمایت استانی و در سطح ملی دارد.

 

وی گفت: در کنار حمایت استفاده از تجربه های جشنواره های فیلم کوتاه مثل جشنواره فرهنگی هنری رضوی و عمار می تواند به کمیت و کیفیت این جشنواره کمک کند.

 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیر هستیم با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری و ستاد برگزاری در این خصوص جلساتی داشته باشیم و بتوانیم با صدا و سیما وارد گفتگو شویم و بیش از گذشته این جشنواره را معرفی و حمایت کنیم.

 

منتظری متذکر شد: کانون فرهنگی و هنری مساجد یکی از جاذبه های مسجد به شمار می رود و جشنواره طنین مسجد می تواند زمینه ساز تحولات هنری خوبی در مسجد باشد که محصول آن به اقتدار و قدرت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران کمک می کند.

 

وی افزود: امیدوارم فیلم سازان توانمند نگاه ویژه ای به این جشنواره داشته باشند و به جوایز آن فکر نکنند و تلاش کنیم که دین خود را به مسجد ادا کنیم.