شاخص «مادران قرآنی» در طرح ملی ایران قوی منجر به ارتقای علمی بانوان می‌شود
شاخص «مادران قرآني» در طرح ملي ايران قوي منجر به ارتقاي علمي بانوان مي‌شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

شاخص «مادران قرآنی» در طرح ملی ایران قوی منجر به ارتقای علمی بانوان می‌شود

بيکي گفت: شاخص «مادران قرآني» در طرح ملي ايران قوي باعث ارتقاي علمي بانوان مي شود.
شناسه خبر : 24001 تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ؛«مهدی بیکی» گفت: از شخصیت زن به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار و محوری در اجتماع همیشه نام برده شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: اگر در گذشته یعنی قبل از اسلام نگاه به زن یک نگاه فرومایه و پست بود اما با ظهور دین مبین اسلام و نزول کتاب آسمانی قرآن به افکار تهی و پوچ در هم شکسته شد و جایگاه زن در حد بسیار مطلوب و ارزشمندی در اجتماع ارتقاء پیدا کرد.

 

وی ادامه داد: اعطای کوثر به پیامبر اسلام(ص) نشان از این دارد که زن چقدر در اسلام ارزشمند و بلندمایه است.

 

بیکی خاطرنشان کرد: نامگذاری ولادت حضرت فاطمه (س) به نام روز زن و مادر حقیقتا یک کار با اهمیت و ارزشمندی است که می تواند ما را به نقش زنان در بنیان خانواده و اجتماعات توجه دهد.

 

وی با بیان اینکه از مشارکت زنان در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی نباید غفلت کرد، اظهارداشت: نقش زنان در بعد از پیروزی انقلاب در عرصه های اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و این نشان از این مسئله مهم دارد که انقلاب اسلامی نیز در راستای احکام اسلام یک نگاه متعالی و ارزشی نسبت به ارتقای زنان در جامعه دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: در کانون های مساجد نیز این نگاه ارزشی به وفور قابل مشاهده است، شما می بینید که در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری مردان در مساجد، بانوان نیز یک نقش پر رنگ و بی بدیل ایفا می کنند.

 

وی افزود: یکی از برنامه های ویژه در طرح ایران قوی  شاخص طرح مادران قرآنی است که کانون های مساجد استان گلستان نسیز مشارکت بسیار خوبی در این طرح داشته اند و این شلخص باعث ارتقای علمی بانوان می شود.