استفاده از ظرفیت جلوه‌های هنری و بصری در مساجد/ همکاری مشترک کانون های مساجد با مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور
استفاده از ظرفيت جلوه‌هاي هنري و بصري در مساجد/ همکاري مشترک کانون هاي مساجد با مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور
سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور؛

استفاده از ظرفیت جلوه‌های هنری و بصری در مساجد/ همکاری مشترک کانون های مساجد با مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

حجت الاسلام ديلم با بيان اينکه تاکيد مقام معظم رهبري تشکيل کانون هاي فرهنگي و هنري در مساجد بود، گفت: معظم له موضوع هنري را مطرح کردند که اين قسمت بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
شناسه خبر : 25887 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گلستان؛ حجت الاسلام «نورعلی دیلم» به مناسبت «۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد» گفت: یکی از اماکن مقدس و تاثیرگذار در دین مبین اسلام بنای مسجد و فضای گرم مسجد است که پیامبر گرامی اسلام با توجه به اهمیت این موضوع مبنای کارشان را در تصمیم گیری ها، جنگ، توجه به مردم، قضاوت و بسیاری از موضوعات از مسجد شروع کردند و مسجد النبی محل رجوع مردم و محل تصمیم گیرهای اجتماعی دینی بود.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه تاثیرگذاری مسجد در آیات و روایات نیز دیده می شود، افزود: ما اعتقاد داریم عمران و آبادانی به دو صورت است، یکی عمران و آبادانی بعد ظاهری است و دیگری بعد معنوی که با اجرای برنامه فرهنگی مذهبی و اقامه نماز، دعا و مسائل مذهبی در مسجد است.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی ایران هم توجه ویژه به مسجد بود و توجه به مسجد و مسجد سازی است که بعد از انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

 

حجت الاسلام دیلم ادامه داد: معتقدیم مسجدی موفق است که ارکان آن در برای رسیدن به معنویت و ارتقا تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نقشه و پازل ما در مسجد برای رسیدن به معونیت است، اظهارداشت: امام جماعت مسجد باید به عنوان یکی از از ارکان مسجد هدایت، بصیرت دهی مردم را در برنامه ریزی خود داشته باشد.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: هیئت امنای مسجد هم باید به فکر عمران و آبادانی ظاهری مسجد باشند و حضور مردم هم باعث معنویت مسجد می شود.

 

وی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی گروه ها و نهادهای مختلف و سازمان های مختلفی در مساجد در حال فعالیت هستند، بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و غیره هر کدام باعث تاثیرگذاری در مسجد و مردم هستند.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: باید این هم افزیی بین مجموعه های درون مساجد باعث تاثیرگذاری بیشتر شود.

 

وی با اشاره به شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد یکی از دستورات مستقیم مقام معظم رهبری بود.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: با توجه به نگاه معظم له مسجد باید هم به عنوان پناهگاه و هم محل استراحت مردم باشد. باید به روزی برسیم که مساجد ما محل تفریح مردم باشد.

 

وی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری کانون های فرهنگی و هنری بود، ادامه داد: معظم له موضوع هنری را مطرح کردند که این قسمت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: ما باید از همه علوم و جذابیت ها برای تبیین و تفسیر دین، مباحث دینی و عقیدتی و قرآن و سیره پیامبر(ص) ائمه و اهل بیت(علیهم السلام) در قالب هنر به مردم معرفی کنیم.

 

وی گفت: در این عرصه باید بیشتر کار شود و از تمامی جلوه های هنری و بصری استفاده شود.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد با دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، افزود: این همکاری بین این دو مرکز وجود دارد و برنامه های مشترکی تا کنون برگزار شده است.

 

وی، شناسایی کانون ها در مناطق ترکمن صحرا، حمایت از برنامه های مشترک در برگزاری برنامه های آموزشی، بصیرتی، قرآنی، جشن ها و برنامه های دهه فجر را از برنامه های مشترک مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان برشمرد.