برنامه های کانون های مساجد هوشمندانه است/ توجه بیشتر مسئولان به کانون های مساجد
برنامه هاي کانون هاي مساجد هوشمندانه است/ توجه بيشتر مسئولان به کانون هاي مساجد
نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

برنامه های کانون های مساجد هوشمندانه است/ توجه بیشتر مسئولان به کانون های مساجد

منتظري گفت: برنامه هاي کانون هاي مساجد در گستره ملي، هوشمندانه و با يک آينده پژوهي اتفاق افتاده است.
شناسه خبر : 25890 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ؛ «غلامرضا منتظری» به مناسبت «۱۸ اسفند، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد» گفت: نخستین خاستگاه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران مسجد بود و اولین حرکت های مردمی برای دفاع از انقلاب اسلامی از مسجد شروع شد و پایگاه اصلی اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل در مسجد بود.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در یک نگاه کلی و مختصر مسجد به عنوان نخستین دانشگاه عمومی نخش مهمی در ارتقای دانش، بینش، مهارت، فرهنگ و معنویت جامعه ایفا می کند.

 

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در حوزه مسجد افزایش جاذبه های مسجد است، اظهارداشت: برای اینکه مردم به ویژه نوجوانان و جوانان رابطه محکم و معنادارای با مسجد پیدا کنند و از فضای فرهنگی و هنری مسجد بهره بگیرند باید در درجه اول ارتباطششان با مسجد تقویت شود و جایگاهشان محکم شود.

 

منتظری ادامه داد: به همین منظور کانون های فرهنگی هنری مساجد شکل گرفت و توانست به بخشی از این نیازهای مهم فرهنگی معنوی جواب دهد.

 

*کارنامه قابل قبول کانون های مساجد

وی، کارنامه کانون های مساجد را کارنامه قابل دفاعی عنوان کرد و گفت: اما برای ادامه مسیر ما نباید به همین مقدار بسنده کنیم.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کانون های مساجد هم باید به جهت اعتبارات و منابع مورد نیاز بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به جهت بهره مندی از نیروهای انسانی متخصص و متدین جوان باید تلاش کنیم که زمینه نقش آفرینی بیشتر نوجوانان و جوانان را در کانون ها نسبت به گذشته بیشتر شود.

 

*نقش آفرینی جوانان در گام دوم انقلاب

وی افزود: گام دوم انقلاب اسلامی با نام جوانان این کشور گره خورده است و به همین منظور نباید از نقش جوانان در کانون ها غافل شد.

 

منتظری خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه هایی که کانون های مساجد در گستره ملی انجام دادند، انصافا کارهای هوشمندانه و با یک آینده پژوهی اتفاق افتاده است.

 

وی با خوش بین بودن به آینده کانون های مساجد، افزود: دست اندرکاران و متولیان نسبت به کانون های مساجد نگاه اصلی و متنی داشته باشند و نگاهشان نگاه فرعی و حاشیه ای نباشد.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر جاذبه مساجد را افزایش ندهیم صف جماعت ما کم می شود و اگر جاذبه افزایش نیابد به جهت بهره مندی از فضای فرهنگی و معنوی سهم کمی خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: ما در مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز نگاه همان به این است که این مجموعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

منتظری گفت: به همین منظور نشست هایی را با رئیس کمیسون فرهنگی مجلس و دبیرخانه کانون ها داشتیم و امیدوارم وزارت ارشاد هم بیش از گذشته به این مجموعه فرهنگی و سرنوشت ساز نوجه لازم را داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل پایان هر سال هر کانون مسجدی یک خود ارزیابی از خودش داشته باشد، افزود: نقاط ضعف برطرف شود و وقتی وارد سال 1400 می شویم نواقص و کاستی های سال قبلی را نداشته باشیم.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: از چهره های تاثیرگذار نیز به شکل منطقه ای برای انتقال تجربیات بین کانون های مساجد استفاده شود.