فعالیت و ارتباط مجازی در سطح کانون‌های فهما نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد دارد
فعاليت و ارتباط مجازي در سطح کانون‌هاي فهما نقش مهمي در جذب جوانان به مساجد دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد؛

فعالیت و ارتباط مجازی در سطح کانون‌های فهما نقش مهمی در جذب جوانان به مساجد دارد

کشميري به بهره گيري از ظرفيت هاي فضاي مجازي در جذب جوانان و نوجوانان در فعاليت هاي مساجد و تقويت معرفت ديني تاکيد کرد.
شناسه خبر : 26041 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «عادله کشمیری» ظهر امروز (چهارشنبه ۲۰ اسفند) در مراسم تجلیل از ائمه جماعات، مدیران و فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در مسجد الاقصی گلشهر گرگان ، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی اقدامات خوبی در سطح کانون های فرهنگی رقم خورده و شاهد آن هستیم که در طرح ایران قوی استان گلستان جزو استان های برتر در برخی از شاخصه ها به شمار می رود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: این توفیق به همت تمامی فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد و دبیرخانه استانی رقم خورده است.

 

کشمیری متذکرشد: بارها و بارها شاهد تلاش شبانه روزی کانون مساجد بودیم تا بتوانند برخی از این اتفاقات را ثبت و گزارش کنند.

 

وی افزود: در کانون های مساجد کشور با تدابیری  که رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشتند قبل از آنکه بحث کرونا پیش بیاید از طریق راه اندازی سایت «بچه های مساجد» فعالیت های کانونی به صورت ارتباط مجازی گزارش گیری و ثبت می شد و بچه های مساجد می توانستند از این طریق نیز با یکدیگر ارتباط بگیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه به نظر می رسد که مسجد جای عبادت است اما در روایات می بینیم که  پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در مسجد در جمعی می نشستند که در آن مباحثه علمی اتفاق می افتاد.

 

کشمیری متذکر شد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مجهز به علم روز هستند و امیدواریم این کانون های مساجد بتوانند نسل جوان و کودک و نوجوانان را بیش از گذشته جذب فعالیت های مساجد کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود که خانواده ها با خیال راحت فرزندان خود را به مسجد بسپارند و بدانند که فرزندان آنها در فضای مساجد مباحث قرآنی و معنوی را فرا می گیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان به بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی در جذب جوانان و نوجوانان در فعالیت های مساجد و تقویت معرفت دینی تاکید کرد.