حمایت از فیلم‌نامه‌های برگزیده جشنواره طنین مسجد ضرورت دارد
حمايت از فيلم‌نامه‌هاي برگزيده جشنواره طنين مسجد ضرورت دارد

حمایت از فیلم‌نامه‌های برگزیده جشنواره طنین مسجد ضرورت دارد

امامي گفت: سطح کيفي آثار رسيده به جشنواره ملي فيلم کوتاه طنين مسجد نسبت به دوره هاي گذشته افزايش يافته است.
شناسه خبر : 27429 تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ؛ «مسعود امامی» گفت: رویکرد جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد سبک زندگی اسلامی-ایرانی است  و این جشنواره در بخش فیلم کوتاه داستانی، بخش ویژه کانون های فرهنگی و هنری و همچنین بخش ویژه روستایی در نظر گرفته شده است.

 

داور چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد ادامه  داد: به دبیرخانه این جشنواره بیش از یک هزار اثر رسیده است و استقبال خوبی از این جشنواره صورت گرفته و بخشی از داوری در تهران و بخش دیگری نیز در گلستان در حال اجرا است که امروز جلسه داوری به صورت آنلاین را برگزار کردیم.

 

امامی یادآور شد: داوری این جشنواره در حال حاضر انجام شده است و در این چند دوره ای که جشنواره طنین برگزار شده است اقدامات خوبی صورت گرفته و ضعف کلی آثار نسبت به دوره های گذشته کاهش یافته است و این مهم نشان می دهد که شرکت کنندگان در این جشنوراه قوائد و زبان سینما را یاد گرفته و شاید تنها در برخی از آثار رسیده در نوع انتخاب موضوع مشکلاتی وجود داشته باشد.

 

وی افزود: توصیه من به افرادی که قصد دارند در سال آینده در این جشنواره شرکت کنند این است که  نگاه داورها برای انتخاب فیلم و فیلمنامه را ببینند و در محدوده ای است که در این جشنواره در نظر گرفته شده است آثار خود را تولید و ارسال کنند.

 

داور چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه طنین مسجد متذکر شد: در دوره های گذشته برگزاری این جشنواره در سطح خوبی بوده و امسال به دلیل کرونا شرایط برگزاری این جشنواره به شکل دیگری است و توصیه ما به مسئولان ستاد برگزاری این جشنواره این است که از فیلمنامه هایی که در این جشنواره حائز رتبه می شوند حمایت کنند تا در زمینه فعالیت های کانونی و مسجدی و موضوعات این جشنواره فیلم های فاخری نیز ساخته شود.

 

امامی همچنین در پایان به ایجاد کارگاه های آموزشی تاکید کرد و گفت: مسئولان جشنواره باید سعی کنند در این زمینه اعتباراتی در نظر بگیرند و بنا شده است که با همکاری انجمن سینمای جوانان در سراسر کشور در این زمینه نزدیک به 35 کارگاه برگزار شود.