رشد فیلم‌های کانونی در چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد»
رشد فيلم‌هاي کانوني در چهارمين جشنواره فيلم کوتاه «طنين مسجد»

رشد فیلم‌های کانونی در چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد»

بيکي از رشد بسيار خوب فيلم هاي کانوني چهارمين جشنواره «فيلم کوتاه طنين مسجد» خبر داد.
شناسه خبر : 27544 تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، استان گلستان: برگزاری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد که به عنوان تنها رویداد فیلم کوتاه مسجدی می توان از آن یاد برد، در روز (پنجشنبه 6 خرداد) به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

 

نکات قابل توجه و مهم در این جشنواره این است که داوران این جشنواره از چهره های برتر سینمای ایران به شمار می آیند و در این دوره رشد جشنواره از لحاظ کیفی و کمی خوب بوده است.

 

در همین راستا «مهدی بیکی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان به سؤالات ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان پاسخ داد .

 

*اهداف و سیاست های کلی ایجاد جشنواره فیلم طنین مسجد را تشریح کنید؟

جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد انصافا در این چهار دوره رشد کیفی و کمی خوبی را داشته است. مهمترین اهدافی که ما را بر آن داشت که به فکر ابداع این جشنواره باشیم، نبود عرصه رقابت در بین کانون های مساجد در قالب فیلم بود که این مسئله همیشه اذهان سیاستگذاران فرهنگی و هنری کانون ها را به خود مشغول کرده بود؛ که اگر ما بخواهیم در عرصه هنر جدی باشیم باید از قالب های هنر به خصوص فیلم در کانون های مساجد استفاده کنیم.

 

بنابراین اولین گام در این عرصه ایجاد یک میدان رقابت برای عرضه فیلم های کانونی است که جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد این نیاز را برطرف کرده است.

 

چابکسازی نیروهای کانونی در عرصه فیلمسازی و مدیریت آموزش فیلمسازی در کانون ها به عنوان هدف بعدی بود.

 

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در قالب فیلم هدف بعدی بود که بتوانیم فیلم سبک زندگی ایرانی اسلامی را ترویج دهیم.

 

*روند رشد جشنواره در این چهار دوره برگزاری چگونه بوده است؟

روند رشد جشنواره بر اساس آماری که به صورت مقایسه ای در سایت جشنواره نیز منتشر شده است یک روند رشد خوبی است به گونه ای که این رشد در دوره چهارم چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی بسیار خوب و محسوس خودش را نشان داده است.

 

*برگزار کنندگان و عوامل اجرای جشنواره به عهده کیست؟

تمام روند اجرایی جشنواره و عوامل اجرایی آن را مجموعه اعضای کانون فرهنگی و هنری طنین مسجد صاحب الزمان(عج الله تعالی) گرگان برعهده دارند.

 

*با دستگاه های فرهنگی و جشنواره های دیگر فیلم نیز ارتباطی برقرار شده است؟

ما از هر وسیله و از هر مشورتی که به وزانت و موفقیت این جشنواره و به اهداف این جشنواره کمک کند بهره می گیریم برای نمونه ما ارتباط هایی را با عوامل جشنواره عمار و رضوی برقرار کردیم و همین طور از صاحبنظران خوبی بهره برده ایم و این سیاست کماکان ادامه دارد.

 

*نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این جشنواره چگونه بوده است؟

کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جشنواره چهارم حضور پر رنگی داشتند و بیش از 400 اثر کانونی در این جشنواره شرکت کرده اند؛ که بالاترین میزان نسبت به دوره های گذشته است.