افزایش دو برابری جوایز جشنواره طنین
افزايش دو برابري جوايز جشنواره طنين
معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور :

افزایش دو برابری جوایز جشنواره طنین

سعادتي با بيان اينکه جوايز چهارمين جشنواره فيلم کوتاه طنين نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش يافته است، گفت: استقبال از اين جشنواره نسبت به دوره هاي قبل نيز افزايش يافته است.
شناسه خبر : 27658 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «سعید سعادتی» ظهر (پنجشنبه 6 خرداد) در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: ایده و تفکر جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد از فعالان کانون فرهنگی و هنری یک مسجد در استان گلستان نشات گرفته است.

 

معاون فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: شاید در سطح کشور در حوزه تولید فیلم در عرصه مسجد و سبک های اسلامی کم توجه شده است و در جشنواره طنین مسجد بچه های کانون های فرهنگی و هنری مسجد تلاش می کنند در این عرصه گام بردارند.

 

سعادتی  بیان کرد: تلاش این فعالان کانون های مسجد باعث شده که امروز به یک نقطه ای برسیم که هنرمندان برجسته کشور مثل انسیه شاه حسینی، الماس جهانگیری و فرهاد قائمیان به این استان گلستان سفر کنند و داوری این جشنواره را بپذیرند.

 

وی افزود: جشنواره طنین یک جشنواره مردمی و برخاسته از تفکر کانون فرهنگی و هنری مسجد است و باید این مسئله بیشتر بپردازیم، استعدادیابی و شناخت استعدادهای نو و توجه به شهرستان ها از جمله ویژگی هایی است که در این جشنواره به آن اهتمام شده است.

 

معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور بابیان اینکه جوایز این جشنواره نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است، گفت: استقبال از این جشنواره نسبت به دوره های قبل نیز افزایش یافته است.

 

سعادتی بیان کرد: این جشنواره با دیگر جشنواره های فیلم کشور تنه می زند و هیئت داوران اعتقاد دارند که می توانیم بخش بین الملل این جشنواره را در نظر بگیریم.

 

وی گفت: حوزه فیلم سازی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد نوپا است و در مسیر توانمندسازی و کمک به هنرمندان در طول سال های اخیر ستادهماهنگی کانون های مساجد کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور یادآور شد: کلیه فعالیت های ما از طریق سایت بچه های مسجد ساماندهی می شود و این سامانه در طول چند سال گذشته ایجاد شده و زیست بوم بچه های مسجد به شمار می رود.

 

معاون فرهنگی کانون های مساجد کشورتاکید کرد:  در کشور بیش از 85 هزار مسجد داریم که از این تعداد 25 هزار  و 400 کانون در کشور شکل گرفته است، از نظر قوانین و سیاست ها در مساجدی کانون فرهنگی و هنری ایجاد می شود که ظرفیت یک هزار نفر جمعیت داشته باشد و نکته دوم این است که در این مساجد باید ائمه جماعت مستقر باشد بر این اساس 10 هزار مسجد دیگر را باید در سطح کشور پوشش دهیم و در تلاش هستیم در پنج سال آینده به این هدف برسیم.

 

سعادتی بابیان اینکه مسجد برای همه ذائقه ها و همه گروه های سنی است، خاطرنشان کرد: شاهد رویش نسل نو در مساجد هستیم و می بینیم جوانان و نوجوانانی برای فعالیت های هنری و فرهنگی به مسجد مراجعه کردند و در ایام کرونا این همدلی اجتماعی را مردم ایران به نمایش گذاشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات قرآنی مدها متان کانون های فرهنگی و هنری کشور بالغ بر  36 هزار نفر  از موذن و مکبر و فعال قرآنی مشارکت می کند و یا در جشنواره فیلم طنین شاهد هستیم که بیش از یک هزار و 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده و یا آنکه دو هزار و 400 گروه سرود در سطح کشور در کانون های مساجد فعالیت می کنند و اینها نشان دهنده جهش دوباره نسل جوان جامعه است.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: 90 میلیارد تومان توسط خود بدنه مردمی به فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری در 12 رشته کمک شده است و این مهم در شرایط اپیدمی کرونا که کسب و کار مردم با مشکل رو به رو شده نقطه عطفی است که توسط خیران و محلات رقم خورده است.