تربیت هنرمند متعهد با برگزاری جشنواره طنین مسجد/ ضرورت تقویت موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی در عرصه سینما
تربيت هنرمند متعهد با برگزاري جشنواره طنين مسجد/ ضرورت تقويت موضوع سبک زندگي اسلامي و ايراني در عرصه سينما
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد

تربیت هنرمند متعهد با برگزاری جشنواره طنین مسجد/ ضرورت تقویت موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی در عرصه سینما

کشميري گفت: درصدد هستيم با برگزاري جشنواره فيلم کوتاه طنين مسجد موضوع سبک زندگي اسلامي و ايراني در عرصه هنر سينما تقويت کنيم.
شناسه خبر : 27660 تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «عادله کشمیری» ظهر (پنجشنبه 6 خرداد) در نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد اظهار کرد: چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد در استان گلستان در حال برگزاری است که این جشنواره ملی با همت کانون فرهنگی و هنری مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی) گرگان کلید خورد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: این جشنواره مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته و در بین جشنواره های به نام کشور قرار گرفته است.

 

کشمیری با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی است، افزود: درصدد هستیم که موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی با برگزاری این جشنواره در عرصه هنر سینما تقویت شود.

 

وی افزود: ورود اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به حوزه فیلم و فیلمسازی از دیگر اهداف ما در برگزاری این جشنواره به شمار می رود و درصدد هستیم که بتوانیم هنرمندان متعهد را تربیت کنیم.

 

این مقام مسئول متذکر شد: رفتار اجتماعی، حقوق همسایه، کسب و کار حلال و حرام، سحرخیزی، ازدواج آسان و پوشش اسلامی و غیره از موضوعاتی است که در سبک زندگی اسلامی و ایرانی این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

 

کشمیری تاکید کرد: با وجود اپیدمی کرونا یک هزار و 45 اثر به این جشنواره ارسال شده است و در نخستین سال 89 اثر به این جشنواره رسیده که شامل 89 اثر در بخش نماهنگ ، 648 اثر فیلم داستانی، 153 اثر فیلم مستند و 19 اثر در بخش انیمیشن و نماهنگ، 166اثر در بخش فیلمنامه و یک اثر در بخش تحقیق و پژوهش است.

 

وی به برگزاری پنج کارگاه آموزشی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: خانم انسیه شاه حسینی از نویسندگان و کارگردان برجسته کشور، آقایان جهانگیر الماسی و فرهاد قائمیان از بازیگران توانمند سینما و آقایان مسعود امامی و الله قلی نظری از هنرمندان عرصه فیلم و سینما گلستانی در بخش داوران استفاده شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه 65 میلیون تومان جایزه برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، افزود: در طول سال های اخیر میزان صندلی های سینما در استان گلستان دو تا سه برابر افزایش یافته است.