حضور جوانان در مساجد به ارتقای سطح فرهنگی حامعه کمک می‌کند
حضور جوانان در مساجد به ارتقاي سطح فرهنگي حامعه کمک مي‌کند
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گلستان:

حضور جوانان در مساجد به ارتقای سطح فرهنگی حامعه کمک می‌کند

حجت‌الاسلام ليواني با اشاره به جايگاه و نقش مسجد در تربيت افراد گفت: حضور جوانان در مساجد به ارتقاي سطح فرهنگي حامعه کمک مي‌کند.
شناسه خبر : 29870 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۵۳

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، حجت الاسلام و المسلمین«قاسم لیوانی» عصر روز (چهارشنبه 3 شهریور) در آیین رونمایی از پوستر جشنواره مسابقه ملی عکس نوشت «نگاه آسمانی» اظهار کرد: مسجد نقش بسیار مهمی در صدر اسلام داشت و پیامبر اکرم(ص) بسیاری از تصمیم های مهم را از پایگاه مسجد اتحاذ کرده و به مردم اطلاع می داد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گلستان ادامه داد: مردمی که آداب معاشرت نیاموخته بودند با تلاش حضرت رسول(ص) تبدیل به انسان دیگری شدند، پیامبر این افراد را در مسجد آموزش می داد تربیت می کرد، به بهانه نماز با آنها سر سخن را باز می کرد و اینگونه شد که این افراد هم نماز را آموختند و هم بر پایه سخنان و احادیث آن حضرت تربیت شدند.

حجت الاسلام لیوانی بابیان اینکه مسجد در صدر اسلام  نقش به سزایی در حوزه تربیتی و اجتماعی داشت، گفت: پیامبر اکرم(ص) توانست سطح فرهنگ مردم آن روزگار را از دل مسجد رشد و ارتقا دهد.

 

وی افزود: به دلیل جاهلیت و عدم آگاهی برخوردهای ناشایستی در صدر اسلام با آن پیامبر(ص) می شد اما حضرت با سعه صدر توانست همین افراد را در مسجد تربیت کند.

حجت الاسلام لیوانی یادآور شد: باید تلاش کنیم که جوانان ما مسجدی شوند؛ گاهی شاهد آن هستیم که رفتارهایی رقم می خورد که طی آن جوانان از فعالیت مسجد دور می شوند؛ باید شرایطی را فراهم کنیم که  جوانان در مسجد جایگاه خود را پیدا کنند چراکه این مسئله به ارتقاء سطح فرهنگی جامعه نیز کمک می کند.