کارنامه محصولات سینمایی و تلویزیونی کشور در طراز انقلاب اسلامی نیست
کارنامه محصولات سينمايي و تلويزيوني کشور در طراز انقلاب اسلامي نيست
دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد:

کارنامه محصولات سینمایی و تلویزیونی کشور در طراز انقلاب اسلامی نیست

نصيري گفت: با گذشت ۴ دهه از تشکيل نظام جمهوري اسلامي ايران متاسفانه کارنامه محصولات سينمايي و تلويزيوني کشور در طراز انقلاب اسلامي نيست.
شناسه خبر : 30374 تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «غلامرضا نصیری» به مناسبت روز «سینما» گفت: سینمای ما به رغم حضور هنرمندانی بزرگ به لحاظ مناسبات حرفه ای هنوز جوان است.

 

دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد افزود: علی رغم صرف بودجه های کلان فرهنگی به ویژه در حوزه سینما و تلویزیون هنوز موضوعات مهم برای تولید مغفول مانده است.

 

وی با بیان اینکه در عرصه سینمای اسلامی هنرمند در قبال مردم مسئول است، ادامه داد: وظیفه هنرمند ایجاد زمینه تربیتی قوی برای جامعه و ممانعت از اشاعه تفکر هنر برای هنر و هنر در خدمت ذلالت و غفلت است.

 

نصیری اظهارداشت: امروز در بخش های مختلف سینما آثار بسیار خوبی عرضه شدند و فعالان متعهدی در حال آموزش و فعالیت و تولید هستند، اما متاسفانه دیده نشدند و در روستاها مساجد و در شهرهای کوچک ناشناخته باقی ماندند.

 

وی تاکید کرد: سیاستگذاران سینما باید به همه جنبه های سینمایی نظیر توزیع معرقی و تبیلغ این آثار کمک کنند.

 

دبیر چهارمین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد نیز توانسته با همکاری انجمن سینماگران و اهالی مسجد گام های خوبی را در راستای ترویج و اشاعه سبک زندگی اسلامی ایرانی ایفا کند.

 

وی گفت: جذب بیش از دو هزار و 500 اثر فیلم کوتاه و فیلمنامه کوتاه در طول چهار سال برگزاری این جشنواره نشان دهنده این است که هنرمندان متعهدی در کشور داریم که مدیران فرهنگی به ویژه وزارت ارشاد میبایست ضمن حمایت جدی از هنرمندان متعهد زمینه جهش و تحول اساسی را در سینمای ایران فراهم کنند و آن را به نقطه درخشان تبدیل کنند.

 

نصیری افزود: سینما به جهت ماهیت تصویری اش می تواند تاثیرات عمیق و مهمی روی خانواده و جامعه و اجتماع بگذارد، در زندگی ما در سبک زندگی ما می تواند تاثیرگذار باشد.

 

وی گفت: اگر چنانچه سینما و موضوعات سینمایی که در حال تولید است این موضوعات دینی باشد و مخاطب آنها را می بیند موضوعات دینی باشد، اخلاق مدار باشد، متعهد باشد می تواند گام های مثبتی را در اشاعه اخلاق و مشکلات اخلاقی و اجتماعی در کشور بردارد.