عنوان «الگوشناسی نبوی» باید در کتاب ها، منابر و محافل علمی مدون و تبیین شود
عنوان «الگوشناسي نبوي» بايد در کتاب ها، منابر و محافل علمي مدون و تبيين شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

عنوان «الگوشناسی نبوی» باید در کتاب ها، منابر و محافل علمی مدون و تبیین شود

بيکي گفت: عنوان «الگوشناسي نبوي» بايد در کتاب ها، منابر و محافل علمي کاملا مدون و تبيين شود تا تشنگان معارف حقه اسلام از آبشخور آن بنوشند و سيراب شوند و شخصيت خودشان را بر اساس آن بسازند.
شناسه خبر : 30922 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «مهدی بیکی» به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام گفت: ترویج سیره پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) و انبیاء معصومینش، امام حسن و امام رضا (علیه السلام) باید به عنوان یک کار مستمر، با انگیزه و غنی در برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: وقتی قرآن کریم خط مشی ما را در الگوپذیری کاملا مشخص کرده و فرموده است: «لقد کان فی رسول الله اسوه حسنه» این نشان می دهد نقش الگوشناسی و الگوپذیری در سیره اسلام به عنوان یک کار مبنایی است.

 

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگ باید با الگوسازی های دینی در راستای سیره نبوی(صلی الله علیه و آله وسلم) به این کار مبنایی کمک کنیم تا انسان های تشنه معارف اسلامی، کسب معارف کنند و مسیر درستی را در پیش بگیرند.

 

بیکی با بیان اینکه پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) رحمه للعالمین است و با منطق رحمت و رافت با دیگر ادیان سخن گفته است، گفت: نباید اجازه داد بعضی از تفسیرهای دینی با رنگ های داعشی و طالبانی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم)، در جهان چهره دیگری بسازد.

 

وی ادامه داد: شک نباید کرد که انحرافاتی که در سیاست های وحدت آفرین بین مسلمانان و یا نشان دادن اسلام به عنوان یک چهره خشن، امروز در جهان شکل می گیرد؛ توسط توطئه گران و سرویس های جاسوسی مدیریت می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: باید علم، اندیشمندان و بزرگان دین با تبیین و تفسیر مبانی روح بخش و مترقی دینی، به آگاه سازی و روشنگری بپردازند و جلوی نفوذ و توطئه دشمنان اسلام را بگیرند.

 

وی گفت: عنوان «الگوشناسی نبوی» باید در کتاب ها، منابر و محافل علمی کاملا مدون و تبیین شود تا تشنگان معارف حقه اسلام از آبشخور آن بنوشند و سیراب شوند و شخصیت خودشان را بر اساس آن بسازند.

 

بیکی افزود: نقش الگوسازی و الگوشناسی، یک نقش محسوس و عینی است و مخاطب راحت تر می تواند با آن ارتباط برقرار کند، قول، فعل و سیره پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) به عنوان یک حرکت علمی بهتر قابل انتقال به مخاطب است.