هم‌افزایی میان کانون‌های مساجد و بسیج منجر به حل مشکلات کلان فرهنگی می‌شود
هم‌افزايي ميان کانون‌هاي مساجد و بسيج منجر به حل مشکلات کلان فرهنگي مي‌شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

هم‌افزایی میان کانون‌های مساجد و بسیج منجر به حل مشکلات کلان فرهنگی می‌شود

بيکي با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري نسبت به همکاري ميان کانون‌هاي مساجد و بسيج اظهار کرد: تحقق اين مساله منجر به حل مشکلات کلان فرهنگي در سطح کشور مي‌شود.
شناسه خبر : 31044 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

«مهدی بیکی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن گرامیداشت 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانون‌های مساجد کشور گفت: این تاریخ یادآور سخنان تاریخی معظم‌له درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد است، سخنان و بیاناتی که حقیقتا بر دل فعالین کانون های مساجد نشست و باعث روح افزایی و نشاط معنوی آنها شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: شاید مرور این سخنان هر ساله نکاتی را به ذهن تبادر کند که منجر به توجه جدی تر به برنامه ریزی در این کانون ها شود و سطح کانون ها را هر ساله ارتقا دهد.

 

وی ادامه داد: جمله «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید البته با همکاری بسیج» دو نکته مهم در آن نهفته است که خطاب اول یعنی فراموش نکردن کانون های مساجد هم به آحاد فعالان فرهنگی جامعه و هم به مسئولان فرهنگی کشور است.

 

بیکی گفت: پتانسیل و ظرفیتی که در کانون های مساجد وجود دارد؛ می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور را حل کند و موانع را از سر راه بردارد.

 

وی گفت: این ظرفیت یک بستر فراگیر در کشور و در جوار مساجد است و دولت نیازمند هیچ گونه هزینه کرد در بعد ساختاری نیز نیست و فقط باید حمایت های برنامه ای انجام دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: این مسئله باعث می شود که هیچ بار حقوقی و ریالی بر دوش دولت بار نشود و فقط از محصول و عوائد فرهنگی آن بهره برداری کند.

 

وی خاطرنشان کرد: خطاب دومی که معظم له در این سخنان ایراد داشتند؛ خطاب به مدیران کانون ها و مدیران بسیج است که تاکید ایشان بر هم افزایی فعالیت ها با یکدیگر است.

 

بیکی گفت: هم افزایی حلقه مفقوده در برنامه های فرهنگی در سطح کشور است که برنامه ریزان باید به آن توجه داشته باشند و به گونه ای آن را در برنامه ریزی ها ترمیم کنند که کشور متحمل هزینه های کلان و هدر رفت منابع نشود.

 

وی ادامه داد: هم افزایی فرهنگی کانون ها با بسیج یکی از نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری است که باید در سطح کلان بیشتر شکل بگیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان تاکید کرد: این نهاد انقلابی می توانند بر اساس رسالت های انقلابی که برای آنها تدوین شده است، نقاط مشترک خودشان را احضا کنند و دست به تولید و خلق برنامه های فرهنگی، دینی در سطح کشور بزنند.