برگزاری هر ساله مسابقات قرآنی «مدهامتان» مطالبه کانون‌های مساجد است
برگزاري هر ساله مسابقات قرآني «مدهامتان» مطالبه کانون‌هاي مساجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

برگزاری هر ساله مسابقات قرآنی «مدهامتان» مطالبه کانون‌های مساجد است

بيکي گفت: با توجه به برگزاري دوره‌هاي مختلف جشنواره قرآني«مدهامتان»، جايگاه بسيار خوبي در بين کانون‌هاي مساجد داشته و برگزاري اين جشنواره مورد مطالبه هر ساله اعضاي قرآني کانون‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 31235 تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۰

«مهدی بیکی» به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان گفت: جشنواره قرآنی «مدهامتان» یکی از رویدادهای شناخته شده قرآنی در سطح کشور و در بین قرآن دوستان است که هر ساله استقبال بسیار خوبی از سوی جامعه قرآنی کشور صورت می پذیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه این رویداد قرآنی توانسته است بسیاری از نیازهای جامعه قرآنی را پاسخ دهد، افزود: 
طراحان و مجریان این جشنواره هر ساله باید به گونه‌ای طراحی کنند که جشنواره مسیر تعالی و رشد را طی کند.

 

وی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده ای که از طرف قاریان و حافظان قرآن از این جشنواره می شود، جایگاه این جشنواره در بین رویدادهای قرانی جایگاه مطلوبی است اما نباید به این میزان بسنده کرد و بایدضمن نظرخواهی از شرکت کنندگان و متسابقین قرآنی به سوی استانداردهای لازم حرکت کرد.

 

بیکی اظهارداشت: اطلاع‌رسانی و تبلیغات، استفاده از داوران قوی و حرفه‌ای، مشوق‌های لازم و بالابردن سطح هدایا، سهولت در فرمت برگزاری، توجه به مفاهیم قرآن، فراگیری سطوح رشته ها برای تمامی سنین از مسائلی کلیدی است که طراحان جشنواره باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه خاستگاه و جایگاه اصلی قرآن در مساجد است، گفت: بنابراین مساجد می توانند یک نهضت عظیم قرآنی در جوار خود به راه بیاندازند، البته این مسئله نیازمند یک مدیریت بنیادین و مستمر است که باید در طول سال برنامه‌ریزی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نباید به گونه‌ای عمل شود که از این جشنواره تا جشنواره بعدی کار رها شود، بلکه باید مدل های متنوعی را در سطوح مختلف در زمان های مختلف در طول سال آماده کرد تا هم متسابقین همیشه آماده باشند و هم فضای قرآنی در طول سال در کانون‌ها ایجاد شود.

 

وی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال با برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند پرچم داران اصلی نهضت قرآنی باشند.

 

بیکی خاطرنشان کرد:  با توجه به برگزاری دوره‌های مختلف این جشنواره، جایگاه بسیار خوبی در بین کانون‌های مساجد داشته و دارد و برگزاری این جشنواره مورد مطالبه هر ساله  اعضای قرآنی کانون‌های مساجد است.