قیام ۵ آذر گرگان نمادی از حریت، مقاومت و غیرت مردم است
قيام ۵ آذر گرگان نمادي از حريت، مقاومت و غيرت مردم است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

قیام ۵ آذر گرگان نمادی از حریت، مقاومت و غیرت مردم است

بيکي گفت: قيام ۵ آذر گرگان روز مقاومت و روز برپايي و قيام مردم گرگان و نمادي از مقاومت و حريت و غيرت مردم است.
شناسه خبر : 32515 تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما) از گلستان ، «مهدی بیکی» گفت: سرزمین گرگان و جرجان و استرآباد از دیرباز مهد دانش و علم و محل پرورش علما و بزرگانی است که هر کدام از آنها در تولید و پیشرفت علوم مختلف نقش بسزایی داشتند و نام آنها در کتب تذکره ثبت است و کمتکان دانش و علم آنها مورد استفاده مراکز علمی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: ریشه عمیق مردمان این کهن سرزمین در تاریخ 5 هزار ساله نشان از این است که فرهنگ مردم آن با اصالت است و فرهنگ و ادب وامدار آن است.

 

وی ادامه داد: بزرگانی نظیر میرداماد، میرفندرسکی، حکیم جرجانی، عبدالقاهر جرجانی و فخرالدین اسعد گرگانی گوشه کوچکی است از برگ زرین دانشمندان و نام آوران این سرزمین.

 

بیکی اظهارداشت: در تاریخ مبارزات از استقلال و تمامیت ارضی نیز، این منطقه کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته است.

 

وی گفت: حضور پررنگ مردمان این دیار در مبارزات قبل از انقلاب و خلق حماسه بزرگ 5 آذر نشان می دهد که تفکرات آزاد اندیشانه، تقابل با ظلم در خون و پوست آنها آمیخته است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: 5 آذر حقیقتا روز مقاومت و روز برپایی و قیام مردم گرگان است، روزی است که نقش گرگانی ها را در شکل گیری انقلاب اسلامی به خوبی نشان می دهد.

 

وی تاکید کرد: باید به گونه ای از این روز بزرگ نام برد که هم موجب انتقال وقایع تاریخی به نسل جوان شود و هم یاد شهدای عزیز این روز گرامی داشته شود و هم نمادی از مقاومت و حریت و غیرت مردمان این سامان باشد.

 

بیکی گفت: در روز پیدایش این قیام اینگونه بود و مردم گرگان از سر آزاداندیشی و غیرت دینی دست به قیام زدند و در این راه مقاومت کردند.