تجلیل از مادر شهید «غلامحسین دهقان» در فصل شکوه مادری
تجليل از مادر شهيد «غلامحسين دهقان» در فصل شکوه مادري
به همت ستاد فهما استان گلستان صورت پذیرفت؛

تجلیل از مادر شهید «غلامحسین دهقان» در فصل شکوه مادری

ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد گلستان، در راستاي برگزاري طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم 1400 (فصل شکوه مادري) از مادر شهيد «غلامحسين دهقان» تجليل کرد.
شناسه خبر : 33715 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، شهدا حقیقتا شمع محفل بشریت‌اند، رفاه، آسایش و آرامش امروز جامعه مرهون مجاهدت ها و جانفشانی های آنهاست. اگر آنها در این وادی گام نمی‌نهادند، امروز استقلال و عزت ما حتما آسیب می دید.

 

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، در سه شنبه های تکریم از خانواده شهدا 30 آذر ماه همزمان با شب یلدا سراغ خانواده شهید «غلامحسین دهقان» رفت.

 

خانه ای محقر و کوچک در یکی از محلات کم برخوردار شهرستان گرگان، در بدو ورود مادر شهید در را برایمان باز کرد، مادری سالخورده که تنها در آن خانه زندگی می کرد.

 

او دارای چهار فرزند بود که همگی آنها به صورت مستقل مشغول زندگی روزمره بودند.

 

غلامحسین دومین فرزند خانواده بود، نوجوان 14 ساله بسیجی که با عزمی راسخ به جبهه می‌رود و به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

 

مادر شهید که از آمدن ما بسیار خوشحال بود با روی باز از مهمانانش پذیرایی کرد و اندکی از مشکلاتش برایمان گفت.

 

او از خاطرات شهید نیز برایمان صحبت می کرد؛ اینکه شهید کلاس اول متوسطه مشغول درس بود و دائما در نماز جماعت مسجد شرکت می کرد و یک روز که از مدرسه بر می گردد، کتاب هایش را می‌گذارد و می گوید می خواهم به جبهه بروم.او کودکی شجاع و نترس بود که برای حفظ اسلام و دفاع از مردم داوطلبانه به جبهه رفت و شهید شد.

 

این گزارش می افزاید: بیش از 37 سال از شهادت فرزند نوجوان و دلیر این خانواده می گذرد و مادرش این چنین به این شهادت افتخار می کرد.

 

گفتنی است در این مراسم که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان برگزار شد، به پاس تقدیر از زحمات این مادر شهید، با اهدای لوح و هدیه ای تجلیل شد.