تجلیل از مادر شهید «عسگر باقری» در فصل دیگری از شکوه مادری استان گلستان
تجليل از مادر شهيد «عسگر باقري» در فصل ديگري از شکوه مادري استان گلستان
در راستای برگزاری سه‌شنبه‌های تکریم صورت گرفت؛

تجلیل از مادر شهید «عسگر باقری» در فصل دیگری از شکوه مادری استان گلستان

ستاد فهما استان گلستان، در راستاي برگزاري سه‌شنبه‌هاي تکريم اين هفته استان گلستان با عنوان فصل «شکوه مادري»، از مادر شهيد «عسگر باقري» تجليل کرد.
شناسه خبر : 33878 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گلستان، دیدار با خانواده های شهدا یکی از اقدامات مهم فرهنگی است که می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهد.

 

خانواده های شهدا ولی نعمتان این کشور هستند، اگر آنها نبودند و فرزندانی نترس و شجاع تربیت نمی کردند، امروز ما شاهد امنیت و آسایش در جامعه نبودیم، آنها بودند که خون دادند تا درخت این انقلاب شاداب و مقاوم باقی بماند.

 

سرکشی از این خانواده های محترم، حداقل وظیفه ای است که می توان در قبال آنها انجام داد.

 

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، امروز (سه شنبه ۷ دی) در سه شنبه های تکریم این هفته استان گلستان با عنوان «فصل شکوه مادری»، به دیدار خانواده شهید «عسگر باقری» رفت که در ابتدای ورود به منزل مورد استقبال گرم خانوادهش هید قرار گرفتند.

 

شهید باقری چهارمین فرزند خانواده بود و صاحب یک فرزند دختر نیز است که در سال 1365 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شادت نائل شد.

 

مادر شهید که از خانواده سادات نیز است شروع به نقل خاطرات خوبی از شهید کرد، او شهید باقری را جوانی پرکار و مردمی می دانست که شب و روز در راه خدمت به جوانان و مردم فعالیت می کرد.

 

شهید عسگر باقری از کارکنان مخابرات بود و فرمانده پایگاه زادگاهش روستای تلور استان گلستان بود.

 

در این مراسم، برادر شهید نیز حضور داشت؛ عارف باقری از جانبازان جنگ بود. وی خاطراتی از شهید و حضورش در جبهه نقل و فضای این دیدار را نورانی کرد.

 

در این مراسم که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان و مسئولان بنیاد شهید استان گلستان برگزار شد، از زحمات مادر شهید عسگر باقری با اهدای یک جلد قرآن کریم و هدیه ای قدرشناسی شد.

 

طرح ملی سه شنبه های تکریم با عنوان فصل «شکوه مادری» روزهای سه شنبه هر هفته با تجلیل از خانواده شهدا، از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان برگزار می شود.