تبیین الگوی فاطمی(س) به ارتقای جایگاه زن مسلمان در جامعه کمک می کند
تبيين الگوي فاطمي(س) به ارتقاي جايگاه زن مسلمان در جامعه کمک مي کند
مدیر ستاد فهما استان گلستان؛

تبیین الگوی فاطمی(س) به ارتقای جایگاه زن مسلمان در جامعه کمک می کند

بيکي گفت: دستگاه هاي فرهنگي بايد نسبت به تبيين الگوي فاطمي در سطوح مختلف از نوجواني تا بزرگسالي برنامه ريزي و برنامه سازي کنند تا جامعه زن مسلمان نسبت به شاخص هاي اين الگو آشناتر شوند.
شناسه خبر : 34574 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۲

«مهدی بیکی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره (س) بهانه ای است که درباره جایگاه و شخصیت این بانوی بی نظیر جهان اسلام صحبت کنیم، شخصیتی که پیامبر اکرم (ص) آن را ام ابیها نامید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: شاید این لقب معنای بسیاری را در خود جای داده است، که باید درباره آن تفکر کرد و مطلب نوشت، شخصیت بزرگی همانند پیامبر اسلام (ص) به دخترش لقب «مادر پدر» داده است که آن را در جایگاه مادر خودش گذاشته است که حرف پر مغز و بزرگی است.

 

وی ادامه داد: یقینا خصوصیات حضرت زهرا (س) به گونه ای است که می توان او را به عنوان الگوی یک زن ایده آل در جهان امروز مطرح کرد. 

 

بیکی اظهارداشت: خصوصیاتی نظیر؛ ازدواج آن حضرت با امام علی (ع) که نشان از انتخاب درست است که زنان امروز جامعه ما نیز اگر بر اساس معیارهای فاطمی حرکت کنند امروز شاهد استحکام خانواده بیشتر هستیم.

 

وی گفت: مسئله مهریه آن حضرت که به عنوان مهر السنه از آن نام برده می شود باید مورد توجه قرار گیرد،  توجه به همسایه، کمک به فقرا، تربیت فرزندانی همانند امام حسن و امام حسین(ع) وحضرت زینب(س) در دیگر خصوصیات این بانوی با کرامت جهان اسلام است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: تاسی به الگوی فاطمه می تواند باعث رشد و ارتقای زن مسلمان در جامعه شود.

 

وی گفت: حقیقتا نامگذاری این روز به نام روز مادر و روز زن یک نامگذاری درست است که نشان از توجه اسلام به جایگاه زن و شخصیت دادن و رفیع دانستن این جایگاه در مکتب اسلام است.

 

بیکی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید نسبت به تبیین الگوی فاطمی در سطوح مختلف از نوجوانی تا بزرگسالی برنامه ریزی و برنامه سازی کنند تا جامعه زن مسلمان نسبت به شاخص های این الگو آشناتر شوند.