مسجد، سنگر نخست انقلاب اسلامی است/برای ترویج انقلاب هرکسی در حد توان خود قدم بردارد
مسجد، سنگر نخست انقلاب اسلامي است/براي ترويج انقلاب هرکسي در حد توان خود قدم بردارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مسجد، سنگر نخست انقلاب اسلامی است/برای ترویج انقلاب هرکسی در حد توان خود قدم بردارد

رعيت با بيان اينکه خداوند هدف و نقشه راه را براي ما در قرآن کريم ترسيم و تبيين کرده است، گفت: با توجه به اينکه شروع اين نظام مقدس جمهوري اسلامي از سنگر مسجد بود، لازم است در همين مسير و راه حرکت کنيم.
شناسه خبر : 34988 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان، «محمد رعیت» در برنامه جشن ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد الاقصی گرگان ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی که چهل و سومین سالگرد آن را گرامی می داریم برپایه فرهنگی برآمده از اسلام و برپایه اندیشه های والای اسلامی شکل گرفته است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در توصیه های 7 گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که در پایان آن آمده است، به همه جهانیان به ویژه اندیشمندان و دلسوزان توصیه کردند که نقطه آغاز همه پیشرفت ها با علم و دانش و تقویت دانایی بوده است.


وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب اسلامی، تقویت معنویت و اخلاق است، خاطرنشان کرد: این حاصل نمی شود مگر اینکه دانش و دانایی ما ارتقا پیدا کند که این دانش هم باید برگرفته از اسلام و آموزه های دینی ما باشد.


رعیت با بیان اینکه خداوند هدف و نقشه راه را برای ما در قرآن کریم ترسیم و تبیین کرده است، گفت: با توجه به اینکه شروع این نظام مقدس جمهوری اسلامی از سنگر مسجد بود، لازم است در همین مسیر و راه حرکت کنیم.

 

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است هرچه از این سنگر فاصله گرفتیم آسیب های بیشتری دیدیم و هرچه به این مسیر و سنگر نزدیک تر شدیم، عاقبت بخیر شدیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: برای اجرایی ساختن بیانیه گام دوم انقلاب، بهترین و سودمندترین مسیر و بااهمیت ترین  راه استفاده از مسجد برای تقویت معنویت و اخلاقِ برگرفته از اندیشه های ناب اسلامی و قرآن است.

 

وی تأکید کرد: باید پیوند و ارتباط مان را با قرآن و عترت نزدیک تر و اندیشه ها و تفکرات مان را تقویت کنیم تا توانمند شویم.

 

رعیت ادامه داد: برای اینکه به توانایی در معنویت و اخلاق برسیم مسیرش از دانایی است و بهترین مسیر هم مطالعه است. بهترین کتاب و بستر برای مطالعه قرآن کریم و اهل بیت (ع) و اولی الامر هستند.

 

وی با بیان اینکه هرکسی به فراخور وظیفه و توان خود باید در ترویج انقلاب اسلامی نقش آفرینی کند، گفت: انقلاب اسلامی دارای اندیشه ای است که از آموزه های اسلام نشات گرفته و باید آن را در یک قالب و بستری رواج بدهیم و فرهنگ و هنر بهترین ابزار براین کار است.