امروز باید مساجد را به عنوان کانون انسان‌سازی در جامعه تقویت کنیم
امروز بايد مساجد را به عنوان کانون انسان‌سازي در جامعه تقويت کنيم
رئیس مرکز اسلامی گلستان:

امروز باید مساجد را به عنوان کانون انسان‌سازی در جامعه تقویت کنیم

حجت الاسلام ديلم با اشاره به اينکه قداست و تاثيرگذاري مسجد از زمان پيامبر(ص) بوده است، گفت: مسجد نقش مهمي در پيروزي انقلاب داشت؛ امروز بايد اين کانون انسان‌سازي را تقويت کنيم.
شناسه خبر : 36005 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز (پنجشنبه 19 اسفند) در مراسم تجلیل از فعالین کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در مسجد المهدی (عج) گرگان با تبریک سالروز تاسیس کانون های مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و وظیفه ما در جامعه اسلامی و ایرانی در موضوع فرهنگ بسیار سخت و مشکل اما جذاب و پر ثواب است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان علمدار انقلاب، تحلیل می کنند و آسیب ها را می بینند و در مجموع این اقدامات تبدیل به یک پیام، ابلاغیه و دستورالعمل ملی می شود.

 

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب مثل نامگذاری سال ها در پیچ و گیر ادارات ما ماندگار شد و حتی دستگاه هایی که باید دغدغه تبیین و بیان داشته باشند از 10 درصد این بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کرده اند.

 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه قداست و تاثیرگذاری مسجد از زمان پیامبر(ص) بوده است، گفت: مسجد یکی از مکان هایی است که باعث پیروزی انقلاب شد و باید این کانون انسان سازی را باید تقویت کنیم.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود در خصوص کانون های مساجد اعتقاد دارند که از هنر در همه عرصه های ترویج دین مبین اسلام استفاده شود.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه افق ما را مشخص کرده اند و رسیدن به زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) افق بیانیه گام دوم انقلاب است.

 

وی، خودشناسی، جامعه پردازی و تمدن سازی را از موارد مهم اشاره شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد و افزود: از نخبگان انتظار است در این راستا گام بردارند و فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به جهاد تبیین نیز گفت: کار جهادی، کار پر تلاشی است و با نشستن، ابلاغ بخشنامه و آیین نامه و پول نمی توان کار جهادی کرد بلکه ماندن هدفمند باید جهادی و با برنامه باشد.