کانون‌های آدینه نقش محوری در تولیدات فرهنگی نماز جمعه دارند
کانون‌هاي آدينه نقش محوري در توليدات فرهنگي نماز جمعه دارند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان:

کانون‌های آدینه نقش محوری در تولیدات فرهنگی نماز جمعه دارند

بيکي گفت: کانون‌هاي فرهنگي و هنري آدينه در بين کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهر نقش محوري در توليدات فرهنگي نماز جمعه دارند.
شناسه خبر : 39655 تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از گلستان ؛ «مهدی بیکی» به مناسبت «پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی ایران» گفت: برپایی نمازهای جمعه در کشور یکی از مهمترین مسائل فرهنگی بعد از انقلاب است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نگاه اسلام به این نماز مهم سیاسی، عبادی حکایت از این دارد که مهم باید هر هفته در جریان واقعی مهم جهان اسلام و مسائل روز جامعه قرار بگیرند، بنابر این مهندسی نماز جمعه و ترکیب دو خطبه در این نماز نشان از عمق تیز بینی، اسلام به سرنوشت مردم است.

 

وی ادامه داد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان به نماز جمعه و مصلی های استان نگاه ویژه ای داشته است و تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد را در جوار مصلی ها، لازم دانسته است.

 

بیکی اظهارداشت: فعالیت های فرهنگی در جوار مصلی ها می تواند نقش مهمی در تربیت و شخصیت سازی جوانان داشته باشد و هم می تواند موجب تربیت نیروی جوان انقلابی شود.

 

وی با بیان اینکه استان گلستان دارای 8 کانون فرهنگی و هنری در جوار مصلی است، گفت: شهرهای مینودشت، آزادشهر، گرگان، کردکوی، علی آباد کتول، گنبد، کلاله، دوزین، دارای کانون فرهنگی و هنری است که این کانون ها به نام آدینه نامگذاری شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری گلستان افزود: عمده فعالیت های فرهنگی و هنری از طریق همین کانون ها صورت می گیرد و روزهای جمعه به طور ویژه به مسائل فرهنگی پرداخته می شود.

 

وی گفت: این کانون ها در بین کانون های شهر نقش محوری را ایفا می کنند و توانایی و ظرفیت این را هم دارند که طرح هایی را در سطح شهرستانی، استانی و حتی ملی را نیز برگزار کنند.