وحدت کلمه باید از مساجد جهان اسلام ترویج شود
وحدت کلمه بايد از مساجد جهان اسلام ترويج شود
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

وحدت کلمه باید از مساجد جهان اسلام ترویج شود

بيکي با بيان اينکه بزرگترين خطاي محاسباتي امروز اين است که با هر توجيهي به اصل وحدت جهان اسلام آسيب زده شود، گفت: مسجد مکان وحدت است و بايد نداي وحدت از آن سر داده شود.
شناسه خبر : 40169 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «مهدی بیکی» به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: روز جهانی مسجد یک روز جهانی است و باید برای آن جهانی فکر کرد و جهانی برنامه ریزی کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: همان طور که اسلام یک دین جهانی است و قوانین و احکام آن بر اساس فطرت تمام انسان ها وضع شده است و همه ذائقه ها آن را پذیرا هستند، اما مهمترین مسئله در پیاده سازی این احکام این است که ما بتوانیم به بهترین شیوه و زیباترین قالب این احکام مقدس را تبلیغ و ترویج کنیم.

 

وی ادامه داد: نکته و مسئله مهم دیگری که مساجد جهان اسلام باید برای آن، اولا فکر کنند و سپس برنامه ریزی و اقدام کنند این است که؛ جهان اسلام نیازمند یک وحدت کلمه است.

 

بیکی تاکید کرد: مسلمانان از هر مذهب و سلیقه فکری هستند باید هر کاری که به اصل مهم وحدت جهان اسلام آسیب می زند به شدت بپرهیزند.

 

وی گفت: نباید در دام نقشه های شوم و تفرق آفرین و دشمن افتاد، نباید به خاطر مسائل فرعی و اندیشه های قومی که شاید ربطی نیز به احکام اسلام نداشته باشد در زمین دشمن بازی کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه بزرگترین خطای محاسباتی امروز این است که با هر توجیهی به اصل وحدت جهان اسلام آسیب زده شود، افزود: مسجد مکان وحدت است و باید ندای وحدت از آن سر داده شود.

 

وی اظهارداشت: برای رسیدن به قله وحدت باید عملگرایانه وارد این میدان شد و با بصیرت دینی مواظب توطئه های دشمن باشیم.

 

بیکی گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان با گرامیداشت این روز، همایشی را نیز با مشارکت مرکز اسلامی گلستان طراحی کرده است که در این همایش از مساجد تقریبی تجلیل می شود و از سخنرانان تقریبی نیز استفاده خواهد شد.

 

وی، برپایی نمایشگاه نماز، عفاف و حجاب را از برنامه های حاشیه این همایش برشمرد.