بسترسازی مناسب و ارایه برنامه آموزشی مهمترین عامل در جذب جوانان به مسجد است
بسترسازي مناسب و ارايه برنامه آموزشي مهمترين عامل در جذب جوانان به مسجد است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

بسترسازی مناسب و ارایه برنامه آموزشی مهمترین عامل در جذب جوانان به مسجد است

بيکي گفت: يکي از مهمترين راهکارهاي جذب جوانان به مسجد و کانون هاي فرهنگي، بسترسازي مناسب و ارايه برنامه آموزشي مستمر است.
شناسه خبر : 41412 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۱۷

«مهدی بیکی» به مناسبت «19 مهر؛ سالروز بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد»  به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گلستان گفت: کانون های مساجد یک نهاد مردمی هستند که از ساختار و بافت کانونی تشکیل شده اند، بنابراین برنامه ریزی برای این کانون ها باید برای در نظر گرفتن این بافت و ساختار طراحی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: در همین راستا از یک سو باید برنامه های آموزشی مستمر در کانون ها دایر شود و از سوی دیگر باید نسبت به بسترسازی برای رقابت و فعالیت کانون ها در جامعه فراهم شود.

 

وی ادامه داد: باید حمایت های مادی و معنوی و قانونی از سوی مسئولان امر آماده باشد و همه این مسائل می تواند کانون ها را در عرصه کنونی به یک تراز مناسب برساند.

 

بیکی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نکته بسیار خوب و ظریفی را درباره کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرده اند، گفت: اینکه ما در فعالیت های کانون ها برای افراد و در جذب جوانان به مساجد بر اساس ظاهر آنها قضاوت نکنیم و ظاهر آنها مانع حضور آنها در مسجد نشود، نکته بسیار درستی است و آنچه باید در فعالیت فرهنگی مورد توجه جدی باشد این است که تربیت و آموزش نوجوانان باید بر پایه آموزه های فطری باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر پیامبر (ص) توانست در رسالت های دینی خود موفق باشد و تا کنون نیز موج اقبال به سوی اسلام گسترده است به این دلیل است که پیامبر (ص) بسیار درست که همان اخلاق حسنه است توانست پیروان خودش را به سوی دین اسلام جذب کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: برخورد و اخلاق نیکو از سوی مجریان دین می تواند این زمینه جذب را در وهله نخست فراهم کند.

 

وی گفت: امروز اگر نتوانیم به اصل فرامین دینی در جذب جوانان توجه کنیم و معیارهای فرعی را در جذب ملاک قرار دهیم یقینا از فرامین رهبر معظم انقلاب غافل شده ایم.