امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای تقویت مهارت‌آموزی بچه‌های مسجد در استان گلستان
امضاي تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستاي تقويت مهارت‌آموزي بچه‌هاي مسجد در استان گلستان

امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای تقویت مهارت‌آموزی بچه‌های مسجد در استان گلستان

تفاهم‌نامه همکاري سه جانبه بين ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش فني و حرفه‌اي و ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گلستان با موضوع ارتقاي فرهنگ مهارت آموزي و افزايش اشتغال پايدار به امضا رسيد.
شناسه خبر : 43010 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گلستان، تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش فنی و حرفه ای و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان با موضوع ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و افزایش اشتغال پایدار، روز (یکشنبه 27 آذر) امضا شد.

 

بر پایه این گزارش: مراکز فنی و حرفه ای یکی از مهمترین مراکز برای پیشرفت و کسب مهارت است. این مراکز از ظرفیت‌های وسیعی برخوردارند؛ بنابراین باید زمینه اطلاع نسل جوان از این مراکز را فراهم آورد، از سوی دیگر این تعامل منجر به استفاده افراد جامعه از آموزش های این مراکز خواهد شد.

 

خانواده کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان با 822 کانون فرهنگی هنری و متشکل از اعضای فراوان و ذائقه های مختلف، ظرفیت بسیار مناسبی است که بتوانند از خدمات مراکز فنی و حرفه ای استفاده کنند؛ بر همین اساس سازمان فنی و حرفه ای استان گلستان با مدیریت «حمزه کرایلو» و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با مدیریت «محمد رعیت» و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان با مدیریت «مهدی بیکی»، اقدام به امضای تفاهم نامه سه‌جانبه کردند تا بر اساس آن اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گلستان بتوانند از ظرفیت خدمات ادارات فنی و حرفه ای در سراسر استان گلستان استفاده کنند.

این گزارش می افزاید: در بخش هایی از این تفاهم سه جانبه نسبت به برگزاری دوره های مهارتی مورد نیاز جامعه هدف با رعایت استاندارد ها و آئین نامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به مهارت های فنی و تخصصی مورد نیاز بازار کار در قالب همکاری طرفین تاکید شده است.

همچنین ارائه راهکارهای مشترک جهت ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و افزایش اشتغال پایدار در جامعه هدف، از جمله یکی دیگر از بندهای چندگانه این تفاهم نامه محسوب می شود.