برگزاری ویژه‌ برنامه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد شیعیان و اهل سنت استان گلستان/ «جهاد تبیین» پیشانی برنامه‌های دهه فجر است
برگزاري ويژه‌ برنامه‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي در مساجد شيعيان و اهل سنت استان گلستان/ «جهاد تبيين» پيشاني برنامه‌هاي دهه فجر است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان خبر داد:

برگزاری ویژه‌ برنامه‌های پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد شیعیان و اهل سنت استان گلستان/ «جهاد تبیین» پیشانی برنامه‌های دهه فجر است

بيکي با اشاره به اجراي ويژه برنامه‌هاي پيروزي انقلاب در مساجد اهل سنت و اهل تشيع استان گلستان گفت: پيشاني همه برنامه‌هاي ايام‌الله دهه فجر جهاد تبيين است.
شناسه خبر : 44136 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان گلستان؛ مهدی بیکی، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مساجد، خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی هستند و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر نیز با محوریت مساجد برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان تصریح کرد: برای اینکه برنامه‌های متنوع، خلاقانه و محوری در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان برنامه ریزی و اجرا شود جلسات مستمری با حضور اعضای کمیته مساجد برگزار شده است.

 

وی افزود: برخی از برنامه‌های این ایام به صورت مشارکتی با دیگر دستگاه‌ها برگزار می‌شود و بخشی دیگر نیز به صورت شاخص و محوری اجرا خواهد شد. یکی از برنامه‌های فاخر در این ایام  « ۱۰ شب در ۱۰ مسجد»  بوده که رویکرد اصلی آن جهاد تبیین و بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی است.

 

* اجرای ویژه‌ برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۶ مسجد مرکز استان

بیکی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های شاخص و محوری چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۶ مسجد شهر گرگان برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر ۱۰ مسجدی که در شب‌ها برنامه خواهیم داشت در ۶ مسجد نیز براساس سیاست پیوند مسجد و مدرسه ویژه برنامه‌هایی را برگزار می‌کنیم.

 

وی بیان کرد: هدف اصلی از این برنامه‌ها آشنایی نوجوانان و جوانان با گفتمان انقلاب اسلامی است. این برنامه‌ها در قالب جشن‌هایی متناسب با ذائقه دانش‌آموزان به همراه اجرای سرودهای انقلابی و برنامه‌های متنوع دیگری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: پیشانی همه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر جهاد تبیین است. برگزاری تریبون آزاد در مساجد و پاسخگویی به دغدغه‌ها و شبهات نوجوانان و جوانان توسط اساتید از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

 

وی افزود: قرائت میثاق نامه و امضای آن در مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که به همت بچه‌های مسجدی به منظور تجدید عهد با امامین انقلاب اسلامی انجام می‌شود. 

 

* «سهم من» پویشی برای بچه‌های مسجد

بیکی به برخی دیگر از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی (چغوک) ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ سال، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، کمک مومنانه، نمایش فیلم در مساجد، پیاده روی همگانی و ... بخش دیگری از این برنامه‌ها خواهد بود.

 

وی افزود: راه اندازی هشتگ  «سهم من» در فضای مجازی از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر است در این برنامه نوجوانان و جوانان مسجدی  نقش و سهم خود را برای حفظ و استمرار انقلاب در قالب کلیپ‌های کوتاه منتشر می‌کنند.