معتکفین در ایام البیض میهمان مسجد جامع گلشن گرگان می‌شوند
معتکفين در ايام البيض ميهمان مسجد جامع گلشن گرگان مي‌شوند
مدیر کانون فرهنگی هنری گلشن گرگان خبر داد:

معتکفین در ایام البیض میهمان مسجد جامع گلشن گرگان می‌شوند

طبرسا، از برگزاري مراسم معنوي اعتکاف ويژه برادران در مسجد جامع گلشن گرگان خبر داد و گفت: اعضاي کانون براي ثبت‌نام از علاقه مندان در دفتر مسجد حضور دارند.
شناسه خبر : 44141 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۸

«جواد طبرسا» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان گلستان، بیان کرد: معتکفین میهمان مسجد جامع گلشن گرگان می شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری گلشن گرگان افزود: ثبت نام از معتکفین آغاز شده و تا روز پنج شنبه 13 بهمن ویژه برادران ادامه دارد.

وی بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می توانند همه روزه از ساعت 8صبح الی 14 جهت ثبت نام به مسجد جامع گلشن گرگان مراجعه کنند.

گفتنی است هر ساله، از سحرگاه سیزدهم رجب همزمان با میلاد مولود کعبه حضرت امیر المومنین علی (ع) - (نخستین روز از ایام البیض) آغاز و تا ۱۵ رجب ادامه دارد.

اعتکاف تلاشی است تا انسان گرفتار در غرقاب روزمرگی ها از فضای دل مشغولی هایش به سوی خدای خویش رجعت کند و با خود سازی، محاسبه نفس، توجه به نیایش، نماز و روزه و تلاوت قرآن و استمداد از آستان قدس ربوبی از برکات این ایام بهره مند شوند.

سفر پربرکت ایام البیض در ماه مبارک رجب حرکتی است تا انسان ها در زلال کوثرش، پلیدی ها را از خود پاک کرده و روح و جان را در فضایی آکنده از معنویت صیقل دهند.

اعتکاف در لغت به معنی اقامت کردن و ماندن در جایی و ملازم بودن با چیزی است ولی در شرع مقدس اسلام، اقامت در مکانی مقدس به منظور تقرب جستن به خداوند متعال است.