ابلاغ فراخوان جشنواره قرآنی «مدهامتان» به کانون ها/ نوجوانان و جوانان بهترین جامعه هدف برای گسترش معارف قرآنی هستند
ابلاغ فراخوان جشنواره قرآني «مدهامتان» به کانون ها/ نوجوانان و جوانان بهترين جامعه هدف براي گسترش معارف قرآني هستند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان:

ابلاغ فراخوان جشنواره قرآنی «مدهامتان» به کانون ها/ نوجوانان و جوانان بهترین جامعه هدف برای گسترش معارف قرآنی هستند

بيکي گفت: فراخوان شانزدهمين دوره مسابقات قرآني «مدهامّتان» به کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان گلستان ابلاغ شد.
شناسه خبر : 46412 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان مهدی بیکی گفت: قرآن برنامه زندگی بشر است و باید به بهترین شیوه در جامعه اسلامی گسترش پیدا کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: بهترین جامعه هدف برای گسترش و ترویج قرآن و معارف قرآنی نیز، نوجوانان و جوانان هستند.

 

وی ادامه داد: جشنواره قرآنی مدهامتان که از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و بالتبع در استان ها شروع به کار کرده است یکی از بسترهای مناسب برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و معارف قرآنی در بین علاقمندان قرآنی است که هر ساله با استقبال چشمگیر مخاطبین قرآنی روبرو می شود.

 

بیکی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره به تمامی کانون های مساجد استان ابلاغ شده است، اظهارامیدواری کرد: امسال نیز با اتکا به خداوند متعال بتوانیم شانزدهمین دوره جشنواره را به خوبی برگزار کنیم.

 

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامّتان» با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیتهای قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

 

قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، معارف اهل بیت(علیهم السلام(، اذان، حفظ کل، حفظجزء 30، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی از رشته های این جشنواره است.

 

مخاطبان این جشنواره، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شامل؛ کودکان رده سنی زیر 7 سال، نوجوانان در رده سنی 7 تا 16 سال و جوانان در رده سنی 17 تا 30 سال هستند.