آغاز داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در گلستان
آغاز داوري مرحله استاني شانزدهمين دوره مسابقات قرآني «مدهامتان» در گلستان
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گستان:

آغاز داوری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در گلستان

داوري مرحله استاني شانزدهمين دوره مسابقات قرآني «مدهامتان» ويژه اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان گلستان از صبح امروز (يکشنبه ۲۲ مرداد) در ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد استان آغاز شد.
شناسه خبر : 50538 تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۱

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان؛ مهدی بیکی گفت: جامعه اسلامی یکی از شاخصه های اصلی آن، ترویج قرآن و معارف دینی و گنجاندن قرآن در برنامه های آموزشی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: به همین منظور باید محفل و بستری را فراهم کرد تا قرآن آموزان بتوانند مهارت های قرآنی خودشان را به مسابقه و رقابت بگذارند.

 

وی ادامه داد: وجود جشنواره های متنوع قرآنی می تواند این بستر را فراهم کند که هم عطر و بوی قرآنی در فضای جامعه بیشتر باشد و هم قرآن آموزان به رقابت های سالم دست پیدا کنند.

 

بیکی اظهارداشت: جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است که به همت ستاد کانون های مساجد کشور هر ساله در حال برگزاری است.

 

وی گفت: این جشنواره که شانزدهمین دوره خودش را می گذارند به این بلوغ بسیار خوبی دست پیدا کرده و توانسته است در بین تقویم قرآنی کشور جایگاه مطلوبی را پیدا کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه داوری مرحله استانی این جشنواره امروز (یکشنبه 22 مرداد) با حضور چهار داور در بخش خواهران و برادران آغاز شده است، افزود: ۷۳۳ نفر از 240 کانون فرهنگی هنری مساجد استان در این جشنواره ثبت نام کرده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله از مسابقات ۳۱۳ نفر در رشته های حفظ کل، قرائت نماز، اذان، مکبری، بخش ویژه استعدادیابی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی شرکت کرده اند و سایر شرکت کننده ها در رشته های معارف اهل بیت (ع)، حفظ جزء ۳۰ و مفاهیم شرکت کرده اند.

 

بیکی گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، استان گلستان در این مرحله از مسابقات از نظر تعداد شرکت کننده در کل کشور رتبه چهارم را دارد.

 

وی اظهارداشت: برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» راه می یابند.