جلسه توجیهی طرح اوقات فراغت مسجد،کانون نشاط برگزار گردید
جلسه توجيهي طرح اوقات فراغت مسجد،کانون نشاط برگزار گرديد
ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان؛

جلسه توجیهی طرح اوقات فراغت مسجد،کانون نشاط برگزار گردید

جلسه توجيهي طرح اوقات فراغت مسجد،کانون نشاط ويژه مديران کانون هاي مساجد استان گلستان برگزار گرديد.
شناسه خبر : 62759 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۱۲:۱۰
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در جلسه وبیناری طرح اوقات فراغت

حجت الاسلام سید محمدمهدی حسینی ؛ مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در جلسه  توجیهی (وبیناری) طرح اوقات فراغت مساجد ،"مسجد کانون نشاط" با مدیران کانون ها بیان کرد:

حضرت آقا فرمودند؛ که ما نیاز به یک حرکت عمومی در موضوعات مختلف کشور را داریم که مردم وارد  این عرصه شوند و این حرکت هم بر مدار و هم بر محوریت جوان متحد انقلابی است و جوان‌ها باید از مقام استفاده به مقام افاده برسند. یکی از موضوعاتی که باید اتفاق بیافتد موضوع تربیت کودک و نوجوان است. جوان‌های ما به خاطر یک سری مسائل و برنامه ریزی دشمنان حضورشان در مساجد کمرنگ شده است که باعث شده مساجد ما تضعیف شوند یکی از موضوعات:شیوع کرونا، موضوع دیگر فضای مجازی و گیم‌ها و... است؛ خب این موضوعات مساجد ما را از حیث حضور نوجوانان و جوانان و برنامه های مستمر در مساجد تضعیف کرده است و ما هم از اول تاکیدمان روی برنامه‌های تربیت محور در مساجد و کانون ها بوده است و برای اینکه به یک خروجی مناسبی برسیم و اثرگذاری عمیقی روی دانش آموزان داشته باشیم  باید تربیت اتفاق بیافتد که سه ضلع دارد یک ضلع مربی که همون جوان متحد انقلابی هست و خانواده والدین یک ضلع دانش آموز یا همون متربی‌ها هستند و یک ضلع هم محتوا و شیوه تربیت است. ما باید تلاش کنیم که کانون‌ها به سمت تربیت محور شدن بروند و به خروجی مناسب تربیتی برسیم اولاً اینکه برنامه‌ها نباید فقط مختص به ایام تابستان باشد اما ایام تابستان، ایام خوبی برای برنامه‌ریزی و شروع کارها است به خاطر اینکه بچه‌ها مشغله و درس ندارند.

نکته اول ایجاد پیوند و ارتباط دانش‌آموزان با مسجد است از این فرصت می‌توانیم بصورت مستمر در طول سال تحصیلی ادامه پیدا کند .نکته دوم اینکه مربیان ما باید مربیان توانمندی باشند که بتوانند این بچه‌ها را به معنای واقعی تربیت کنند  نه اینکه فقط سرگرم کنند بلکه تاثیر جدی روی دانش آموزان داشته باشند. یکی از موضوعاتی که صاحب نظران تربیت به آن رسیدند این است که در تربیت نوجوان امروز باید نوجوان به عرصه ی نقش آفرینی وارد شود. حضرت آقا فرمودندکه نقش آفرینی و کنشگری در کشور ما به سن نوجوانی رسیده است در کشورهای دیگر بالای 20سال و در کشور ما زیر 20سال وبه سن نوجوانی رسیده است این ها همه نیاز به دانش،مهارت و توانمندی مربی دارد که همه ی این ها را باید بصورت تئوری یاد بگیرند و بعد هم در میدان، این دانش ها را تجربه کنند. ما هم در ستاد کانون مساجد بنا و اساس برنامه‌ هایمان به همین منوال است که بتوانیم جوانان متحد انقلابی را به مساجد جذب کنیم در یک فرایندی آنها را توانمند کنیم از مسیر آن ها به دانش‌آموزانی برسیم که در مساجد اولا حضور و انس پیدا کنند و بعد در مسیر تربیت قرار گیرند و در بستر کنشگری و فعالیت ها و نقش آفرینی بتوانند خلا ها و نواقص را برطرف کنند و نقاط قوت آنها شناسایی و تقویت شود. طرح هایی هم که آماده کردیم همه ی طرح ها از قبیل طرح اردو در مسجد،طرح شمیم،طرح آوای باران و ...همه در همین مسیر اتفاق میافتد. وحمایت هایی که از کانون ها خواهیم داشت از کانون هایی است که در این طرح های تربیتی وارد شوند و طرح ها را در مساجد اجرا کنند.