«نگاه سرخ»به ایستگاه پنجم رسید/رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس در گرگان
«نگاه سرخ»به ايستگاه پنجم رسيد/رونمايي از پوستر جشنواره ملي عکس در گرگان

«نگاه سرخ»به ایستگاه پنجم رسید/رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس در گرگان

آيين رونمايي از پوستر پنجمين جشنواره ملي عکس «نگاه سرخ» به همت کانون فرهنگي هنري مسجد جامع «گلشن» گرگان با حضور آيت‌الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان و جمعي از مسئولان استاني برگزار شد.
شناسه خبر : 74916 تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۵ زمان انتشار : ۱۷:۰۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان؛آیین رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره ملی عکس «نگاه سرخ» امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در گلستان، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی برگزار شد.

 
این جشنواره به همت کانون فرهنگی هنری مسجد جامع «گلشن» گرگان برگزار می‌شود و با هدف ثبت بخشی از حافظه تاریخی و اجتماعیملت ایران، درصدد گردآوری روایت‌های تصویری مستند و خبری از رخدادهای جنگ ۱۲ روزه، جنگ ۴۰ روزه و پیامدهای ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است.
 
بر اساس اعلام دبیرخانه، «نگاه سرخ» بستری برای انعکاس جلوه‌های ایثار، مقاومت، امید و همبستگی مردمی در روزهای بحران فراهم می‌کند و از تمامی عکاسان حرفه‌ای، خبری، مستند و هنری و علاقه‌مندان عکاسی در سراسر کشور برای حضور در این رویداد دعوت کرده است.
 
 
این جشنواره در بخش‌های تک‌عکس، مجموعه‌عکس، بخش ویژه آثار ثبت‌شده با تلفن همراه و بخش کودک و نوجوان برگزار می‌شود. ۴۰ اثر منتخب به نمایشگاه نهایی راه خواهند یافت و برای هر اثر راه‌یافته حق‌التصویر در نظرگرفته شده است.
 
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ تیرماه از طریق پیام‌رسان‌های بله، ایتا و روبیکا به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. داوری آثار نیز ۲۵ مردادماه انجام خواهد شد.
 
دبیری جشنواره را داود عامری برعهده دارد و داوری آثار توسط مهدی قاسمی، امیرعلی جوادیان و مهدی تیرانی انجام می‌شود.