عزا و ماتم در کانون های مساجد گلستان؛ سوگواره ای برای سیدالشهدا(ع) و رهبر شهید
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان گلستان؛ در هر گوشه از این استان، از کوچههای خلوت روستاهای ساحلی تا محرابهای بزرگ شهرها، رنگ سیاه بر تنها و غم بر چهرهها نشسته بود.
در این روز، اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان، دوشادوش مردم و با قلبی لبریز از اندوه، در صفهای عزاداری قرار گرفتند تا در تلاطم این غم بزرگ، همراه و همسفر دلهای شکسته باشند.
فضای مساجد با عطر غریب گلاب درآمیخته بود و صدای نالههایی که از عمق جان برمیخواست، سکوت شهر را میشکست تا فریاد مظلومیت را به گوش زمان برساند.
در میان جمعیت، اعضای کانونهای مساجد که با چشمان اشکبار و قلبی پرشور بر سینه میزدند و در کنار پیرمردانی که با دستهای لرزان اما قلبی پرشور، بر سینه میزدند و کودکان خردسالی که با چشمانی کنجکاو و غمگین، سیاهی لباسهای بزرگترهایشان را تماشا میکردند، یکی از تکاندهندهترین لحظات امروز بود؛ گویی پیوندی ابدی میان نسلها در مسیر عاشقی و سوگ برقرار شده بود.
در مساجد، همراهی اعضای کانون ها با نوحهخوانان چنان طنینانداز شده بود که گویی زمین و زمان برای لحظهای متوقف گشتهاند تا با غم غریبالغربای کربلا، همسفر شوند.